Coronavirus: Jumătate din elevii şi studenţii lumii, privaţi de orele de curs
Publicat de Doina Sirbu, 18 martie 2020, 17:15
Peste 850 milioane de tineri în lume, adică aproape jumătate din elevii şi studenţii de pe mapamond, trebuie să rămână acasă, fără să frecventeze instituţiile de învăţământ, conform unui bilanţ întocmit marţi, anunţat miercuri de UNESCO, potrivit AFP şi DPA.
Odată cu închiderea totală a şcolilor şi universităţilor în 102 ţări şi parţială în alte 11 din cauza pandemiei de COVID-19, numărul elevilor şi studenţilor privaţi de şcoală a devenit mai mult decât dublu în ultimele patru zile şi ar urma să crească în continuare, a precizat organizaţia Naţiunilor Unite responsabilă de educaţie, ştiinţă şi cultură, cu sediul la Paris.
În China, unde focarul de coronavirus a apărut în decembrie, unele şcoli selectate au început să se redeschidă pe măsură ce numărul zilnic de cazuri raportate începe să scadă.
Majoritatea însă rămân închise, perturbând învăţământul pentru 233,2 milioane de elevi şi pentru 45,3 milioane de studenţi numai în China, arată cifrele UNESCO.
India, care are al doilea sistem şcolar cel mai mare din lume după China, a optat până în prezent doar pentru închiderea şcolilor în unele regiuni.
„Amploarea şi viteza cu care se închid şcoli şi universităţi reprezintă o provocare fără precedent” pentru sectorul educaţiei, a adăugat UNESCO, subliniind că, peste tot în lume, autorităţile responsabile cu educaţia încearcă să suplinească închiderea instituţiilor de învăţământ prin soluţii de învăţare la distanţă, fie că este vorba de soluţii necesitând mijloace tehnologice perfecţionate (lecţii în direct prin video), fie mai puţin elaborate (programe educative la televiziune sau la radio).
„Situaţia actuală impune ţărilor imense provocări pentru a fi în măsură să ofere o învăţare continuă pentru toţi în mod echitabil. Ne consolidăm acţiunea la nivel mondial, creând o Coaliţie pentru a asigura un răspuns rapid şi coordonat. În afară de urgenţă, acest efort este o ocazie de a regândi educaţia, de a dezvolta învăţământul la distanţă şi de a face sistemele educative mai flexibile, mai deschise şi mai inovatoare”, a declarat directoarea generală a UNESCO, Audrey Azoulay.
De îndată ce şcolile au început să se închidă pe toată planeta, UNESCO şi-a afirmat sprijinul pentru aplicarea unor programe de învăţământ la distanţă pe scară largă, recomandând aplicaţii şi platforme educaţionale gratuite. Organizaţia a instituit un grup de lucru însărcinat să consilieze şi să ajute guvernele să găsească soluţii alternative.
Ea a lansat de asemenea o „coaliţie globală pentru educaţie” cu sectorul privat, între care Microsoft şi GSMA, pentru a ajuta ţările să se doteze cu instrumente care să le suplinească lipsurile.
UNESCO intenţionează să continue să organizeze reuniuni virtuale de schimburi de experienţă între ţările membre, dintre care peste 70 au participat în cursul săptămânii la o videoconferinţă pe care a organizat-o cu privire la mijloacele de a asigura continuitatea educaţiei.
Cu această ocazie, Audrey Azoulay şi-a exprimat temerea ca situaţia să nu fie prejudiciabilă mai ales pentru copiii săraci: „Copiii defavorizaţi şi mai vulnerabili sunt mai susceptibili de a pierde din învăţătura lor şi de a le lipsi susţinerea adecvată”.
Sursă – AGERPRES / Foto – pexels.com