Cu ce probleme se confruntă antreprenorii români aflați la început de drum
Publicat de , 14 februarie 2020, 10:54
Agenții economici aflați la început de drum nu au parte de cea mai bună informare atunci când pornesc derularea unei afaceri. Obținerea certificatului de înmatriculare de la Registrul Comerțului este primul pas, dar el trebuie urmat de parcurgerea unor etape absolut obligatorii, prevăzute de lege, astfel încât ei să poată avea avizele și acordurile care să le permită desfășurarea activității.
La Registrul Comerțului funcționează un ghișeu de informare inițială în legătură cu documentele necesare la înființare și un compartiment unde se pot redacta documentele în vederea constituirii. Dincolo de acestea, ar fi util și un mijloc de informare prin care să li se spună întreprinzătorilor ce obligații au după ce noua societate este deja constituită. Astfel încât eventualele controale ale autorităților să găsească societatea, cum se spune, cu acte-n regulă.
Nelu Cosma, reprezentantul unui birou de autorizări, este de părere că lipsa de informare este o problemă în România. „De ce nu informăm anterior, de ce când ni se dă autorizația de la Registrul Comerțului, în dreapta, spre exemplu, nu este un opis sau măcar o adresă, un site de unde agentul economic să știe etapele exacte, calendarul de lucru și costurile? Aceasta ar fi și partea negativă, lipsa de informare care duce la lipsa de interes pentru România, pentru orașele mari, așa cum este și Constanța. În primul rând, la Registrul Comerțului, se scoate un certificat constatator pentru începerea activității. Este primul pas, obligatoriu, …Ministerul Justiției își face datoria. Anexat acestui certificat trebuie informat cetățeanul administrator printr-o simplă adresă de informare, în care ar putea să aibă un opis cu documentele necesare, etape, costuri pentru a ocoli fel și fel de „binevoitori” care dublează sau chiar triplează costurile unei autorizări care altfel este banală”, a declarat reprezentantul biroului de autorizări.
„Nu avem un ghișeu unde să îndrumăm petenții după constituirea societăților, legat de obținerea autorizațiilor, a avizelor necesare desfășurării activităților. Noi trimitem declarațiile pe care dânșii le dau, în baza Legii 359/ 014, autorităților pentru ca aceștia să efectueze controalele referitoare la conformitatea celor declarate de petenți”, a declarat Luiza Mardare, directorul Oficiului Registrului Comerțului, Constanța.
…O informare corectă poate fi un antivirus eficient în fața controalelor întreprinse de autorități.
Redactor – Laurențiu Despina / Foto – unsplash.com