Numărul tot mai mare de mașini din România pune în mare dificultate infrastructura rutieră
Publicat de , 5 februarie 2020, 15:29
Mașini, trafic, poluare. Putem, oare, neglija aceste repere ale prezentului pe care îl trăim? Parcul auto din România a crescut la peste 8,2 milioane vehicule în ultimii 2 ani, însă infrastructura rutieră nu ţine pasul, se arată în cel mai recent studiu făcut de o rețea de firme din domeniul auditului și consultanței în afaceri.
Municipiul Bucureşti se află de mai mulţi ani în topul celor mai congestionate oraşe din Europa, iar nivelul particulelor toxice din aer este dublu faţă de cel maxim recomandat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii.
În acest context, sunt necesare soluţii noi de transport, o variantă fiind modelele de proprietate alternative, precum abonamentul, închirierea, împărțirea unei călătorii cu mașina personală, precum și platformele de mobilitate precum Uber.
Totodată, va fi necesară îmbunătăţirea infrastructurii de transport, telecomunicaţii şi de alimentare a maşinilor electrice.
Parcul auto al Europei va ajunge la 273 milioane maşini în 2025, după care se va reduce până în 2030.
Raportul experților dă ca exemplu Germania, unde ponderea persoanelor care deţin o maşină proprie a scăzut de la 43% în 2010 la 36% în 2018, în timp ce flotele auto, ale companiilor, firmelor de închirieri sau ale platformelor de mobilitate au crescut în aceeaşi perioadă de la 57% la 64%.
Motoarele electrice şi funcţiile automate vor creşte cu 20-40% costul producătorilor auto cu materiile prime până în 2030, ceea ce va produce o schimbare semnificativă opticii producătorilor auto şi furnizorilor lor în următorul deceniu.
Redactor – Daniel Haralambie / Foto – unsplash.com