A fost sistată operaţiunea de ridicare a navei care a eşuat în Portul Midia – FOTO
Publicat de Doina Sirbu, 1 februarie 2020, 10:50 / actualizat: 2 februarie 2020, 7:34
UPDATE
Operaţiunea va fi reluată după ce va fi schimbat sistemul de ridicare.
„Operațiunea a început în jurul orei 08.00, părea că totul merge bine, dar la un moment dat, s-a observat că din cablurile de ridicare s-au desprins câteva spire. La acel moment s-a oprit operațiunea. Din concluziile trase de cei de la bord e clar că greutatea ansamblului navă-încărcătură-apă e mai mare decât cea care reieșea din calcule, iar acum se va schimba sistemnul de ridicare. Trebuie luate măsuri suplimentare de siguranță, astfel încât să se evite problema asta. S-a oprit, astfel încât, să evite ruptura cablului care ar fi provocat daune chiar și navei”, a declarat Alin Vintilă, reprezentantul firmei care se ocupă de operaţiune.
Potrivit reprezentanților companiei care se ocupă de operațiunea de ridicare a navei, la 11:20 s-a rupt puntea 8, iar după 13:20 au început să se rupă spirele până la 13:35 când s-a sistat operațiunea.
Operaţiunea de ridicare a navei care a eşuat în Portul Midia a fost sistată. Unul dintre cablurile cu care era ridicată nava s-a rupt, deoarece greutatea ambarcațiunii a fost mai mare decât cea care era în documente. Acum, operaţiunea va fi reluată după ce va fi schimbat sistemul de ridicare.
Se estimează că operaţiunea va fi reluată după-amiază.
„Operațiunea care a început la 7.50, în acest moment s-a oprit, motivul fiind că mai multe spire ale cablurilor de ridicare au cedat, motivul fiind greutatea navei este mai mare decât reieșea din calcule. În acest moment s-a oprit întreaga operațiune și urmează să se schimbe întreg sistemul de ridicare, întreg sistemul de cabluri, astfel încât să suporte o greutate mai mare, care, la momentul acesta nu se poate determina. Nava, cu tot cu încărcătura de la bord, ca să se înțeleagă. Tonajul navei e cunoscut, dar nu se știe ce s-a încărcat și cât s-a încărcat la bord”, a declarat Alin Vintilă, reprezentantul firmei care se ocupă de operaţiune.
Amintim, nava cu peste 14.000 de oi la bord s-a răsturnat la sfârşitul lunii noiembrie. Autorităţile spun că nu există pericol de poluare, iar cadavrele animalelor au fost izolate pe navă şi nu pot ajunge în apa mării.
Redactor online – Doina Sîrbu / Foto – Cristina Iliuță