A fost înființată Comisia pentru Acord Unic la nivelul Primăriei Municipiului Constanţa
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 23 ianuarie 2020, 12:06
Comisia nr. 5 – pentru administraţie publică, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor şi libertăţilor cetăţeanului din cadrul Consiliului Local Municipal Constanța, a dat aviz pozitiv proiectului de hotărâre privind înfiinţarea Comisiei pentru Acord Unic la nivelul Primăriei municipiului Constanţa.
Această comisie se organizează la nivelul structurii Arhitectului-şef din cadrul aparatului de specialitate al primarului municipiului Constanţa.
Potrivit expunerii de motive a proiectului de HCL, se impune înfiinţarea acestui organism din următoarele considerente: simplificarea procedurii de autorizare a executării lucrărilor de construire/desfiinţare, mai precis accelerarea procedurii de obţinere a avizelor şi acordurilor necesare autorizării, reunirea într-un organism unic a specialiştilor din cadrul aparatului de specialitate al primarului, a reprezentanţilor delegaţi ai societăţilor care administrează şi/sau furnizează utilităţile urbane, a reprezentanţilor împuterniciţi ai serviciilor descentralizate ale administraţiei publice centrale în domeniile prevenirii stingerii incendiilor, apărării civile şi protecţiei sănătăţii populaţiei, precum şi a reprezentanţilor altor instituţii emitente de avize şi acorduri relevante, după caz.
Comisia de Acord Unic va elibera, contra cost, în condiţiile legii, la cererea solicitantului, avizele şi acordurile necesare autorizării executării lucrărilor de construire/desfiinţare, însoţite de documentaţiile tehnice de avizare specifice, depuse în format electronic.
Autoritățile locale susțin că această comisie este un prim pas important pentru debirocratizare, aceasta urmând să devină funcţională din luna martie a acestui an.
Dosarele vor fi depuse de solicitanţi la Centrul de Informare a Cetăţenilor din City Park Mall. După preluarea dosarelor, aceştia vor fi contactaţi şi îndrumaţi să achite taxele aferente eliberării documentelor şi, ulterior, soluţionării cererilor, informaţi pentru a ridica avizele/autorizaţiile etc.
Pe parcursul acestui proces de debirocratizare, vor fi găsite formule pentru unificarea costurilor într-o singură taxă pe care o va încasa administraţia locală şi care, ulterior, va fi redistribuită către celelalte instituţii emitente.
Redactor – Dana Malciu / Foto – Arhivă