VIDEO: Încep lucrările de ranfluare a epavei Queen Hind
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 19 ianuarie 2020, 10:10
După ce pe 14 ianuarie s-a semnat contractul privind serviciile de dezeșuare și ranfluare a navei Queen Hind și scoaterea și neutralizarea încărcăturii din interiorul navei, ieri au ajuns în Portul Midia, barjele specializate GSP Bigfoot 2 și GSP Granit.
În această dimineață, barja GSP Bigfoot 2 este acostată în dana 2 a portului Midia și așteaptă pilotul la bord pentru a începe manevra de poziționare lângă epavă.
Două din cele 4 remorchere necesare manevrei vin din portul Constanța. Având în vedere că vremea se înrautățeste, aceste remorchere ar trebui sa vină pe canal de la Agigea la Midia și nu pe mare.
Bigfoot 2 este o barjă semisubmersibilă de 122 m lungime și 30 m lățime. La bordul ei sunt încărcate utilajele și materialele necesare operațiunii de verticalizare a navei.
Barja Bigfoot 2 se va poziționa lângă epavă, după care va incepe operațunea de sudare pe bordul epavei a sistemelor de prindere pentru verticalizare. Operațiunea de sudare va dura circa 2-3 zile.
Operațiunea de ranfluare nu blochează portul, deoarece utilajele GSP se poziționeză în afara șenalului.
Traficul portuar se va desfășura cu restricții de viteză și manevră.
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța va plăti 19.150.000 lei pentru serviciile de dezeșuare și ranfluare a navei Queen Hind și scoaterea și neutralizarea încărcăturii din interiorul navei.
Durata contractului este de 35 zile de la semnare.
Durata contractului va putea fi prelungită doar dacă operațiunile nu pot fi realizate din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile, sau restricțiilor impuse de Căpitănie sau alte autorități relevante.
Redactor – Daniel Țăndăreanu / Foto – video – GSP