(FOTO+ AUDIO) HOBBY PE 4 ROŢI: Noul Volkswagen Passat 2015
Publicat de Daniel Haralambie, 10 ianuarie 2015, 12:08
Noul Volkswagen Passat 2015 , în fapt a opta generaţie a unui model de succes cu o istorie de 40 de ani, schimbă din temelii percepţia clasei medii, cu multe dotări premium şi arată că nu glumeşte cu concurenţa chiar dacă aceasta poartă nume ca Opel Insigna, Ford Mondeo sau Peugeot 508.
Am testat în plină iarnă, chiar în perioada lansării sale oficiale în România, noul Passat, botezat cu numele de cod B8, cel care poartă la buzunarul de la piept o carte de vizită imbatabilă pe care scrie “cel mai bine vândut model din segmentul său de o lungă bucată de vreme”. Ne-am bucurat că încercăm maşina teutonilor prin peisajul localităţilor locuite de lipovenii din judeţul Tulcea, strunind herghelia de 150 de CP ai motorului turbodiesel de 2 litri, în spatele cărora a stat cutia de viteze automatizată DSG.
Timp scurt alocat descrierii, dar ce multe de spus: o platformă complet nouă denumită MQB îşi arată aşii din mânecă, iar abundenţa de tehnologie n-are egal. Sisteme de asistenţă precum City Safety, pentru prevenirea accidentelor uşoare sau sistemul pentru protecţia pietonilor, ori cel numit Lane Assist, prin care maşina se poate „conduce” singură, tempomatul adaptiv – cu ajutorul căruia Noul Passat îşi poate păstra distanţa faţă de maşina din faţă prin acţionarea frânei şi acceleraţiei luând şi virajele, atât timp cât şoferul ţine mâinile pe volan – conving orice sceptic că teutonii n-au milă faţă de concurenţi.
Designului sportiv şi dinamic al noului model nu îi lipsesc notele pline de eleganţa tipică cu care ne-a obişnuit . Din punct de vedere al dimensiunilor, noul Passat a devenit mai uşor, având 85 kg în minus dar şi mai scurt, cu 2 mm. Ampatamentul a crescut, în timp ce la interior se observă un spaţiu mai generos pentru pasageri şi un portbagaj care are acum cu 21 de litri mai mult decât avea generaţia anterioară. Meniul intuitiv afişat de displayul electronic face să te descurci fără probleme, fără a fi nevoie de cartea tehnică, printre posturi de radio, navigaţie prin satelit, conectare la telefonul mobil sau setările de comfort ori cele audio ale maşinii.
Ţinuta de drum, dar mai ales frânele, sunt ireproşabile şi dau sentimentul de robust. Un aspect perfectibil poate fi rafinamentul motorului diesel, care ar fi putut fi mai absent din atmosfera din habitaclu, însă nu ajunge să deranjeze. Viitorul posesor de Volkswagen Passat 2015 are o sumedenie de motoare la alegere. Îi stau la dispozitie 10 motoare atât pe benzină cât şi diesel, cu puteri cuprinse intre 150 şi 240 CP, raportate la 3 nivele de echipare, deja cunoscute: Trendline, Comfortline şi Highline. Dacă vă întrebaţi cât costă toate acestea, răspunsul este între 22 şi 41.000 de euro, în funcţie de alegere.
În loc de final, putem spune că Noul VW Passat a urcat din foarte multe puncte de vedere în clasa business şi va rămâne fara dubiu, în continuare liderul segmentului, cu o ofertă demnă de generaţia 2015 a maşinilor din clasa medie, un model recomandat cu multă încredere!
Mulţumim pentru ajutorul acordat în această probă de drum domnului Ionuţ Carataş, de la dealerul local Volkswagen Cardinal Motors! Astăzi, de la ora 17 şi 40 de minute, puteţi urmări pe larg acest subiect pe frecvenţele Radio România Constanţa, sau online, pe www.radioconstanta.ro!