Cum poți cere despăgubiri în cazul deteriorării electrocasnicelor din cauza oscilațiilor de tensiune
Publicat de , 12 septembrie 2019, 10:41
Rețelele sociale au abundat, în ultima perioadă, de sesizări ale locuitorilor din Cumpăna și Năvodari, care s-au arătat nemulțumiți de oscilațiile foarte frecvente ale tensiunii din rețeaua de alimentare cu energie electrică. Aceste situații pot duce la defectarea aparaturii electrocasnice, iar cei care au de suferit din acest motiv au dreptul să fie despăgubiți.
Defectarea aparaturii electrocasnice, ca urmare a supratensiunii accidentale din culpa operatorului atrage obligația de atragere a unor despăgubiri, conform Ordinului 177/2015 al ANRE.
Potrivit unei declarații oferite postului nostru de radio de Iohanna Scântee, specialist în relații publice la compania ENEL, despăgubirile pentru deteriorarea receptoarelor electrocasnice se acordă clientului final dacă sunt îndeplinite următoarele condiții :
- pentru locul de consum unde s-a produs evenimentul există încheiat contract de furnizare a energiei electrice între un furnizor și clientul final.
- Clientul final a solicitat în scris acordarea despăgubirii în termen de maxim 10 zile lucrătoare de la data apariției supratensiunii accidentale sau de la data la care clientul a luat cunoștință pentru aceasta”.
- În cerere, clientul trebuie să precizeze numele titularului de contract, adresa locului de consum implicat, datele sale de contact și să descrie evenimentul care a produs deteriorarea aparatelor electrocasnice, data producerii acestuia, data la care a luat cunoștință de producerea evenimentului, dar și valoarea estimată a prejudiciului provocat prin deteriorarea receptoarelor electrocasnice.
Nu este nevoie să bateți drumurile și să pierdeți timp. Cererea poate fi trimisă foarte simplu, de acasă.
„Cererea poate fi trimisă prin orice canal de comunicare scris.În cazul clienților ENEL ENERGIE sesizările pot fi transmise prin email, la contacte.ro@enel.ro, prin aplicația myenel.ro, prin poștă, la adresa Bulevardul Mircea Vodă nr. 30, etaj 6 camera 6 sector 3 București sau prin fax, la numărul de telefon 0372 871 083”, a precizat Iohanna Scântee.
Ulterior, ar trebui să primiți un răspuns în cel mai scurt timp, după care aveți la dispoziție 60 de zile ca să trimiteți documentele justificative, în vederea calculării despăgubirilor: facturi, devize de reparații și altele asemenea. Anul trecut, ENEL a acordat despăgubiri de zeci de mii de lei pentru astfel de cazuri. În s018 s-au primit în județele Constanța și Tulcea 129 de reclamații, prin care se solicită despăgubirea clienților casnici, în urma analizelor din rețea și de la locuința clienților. 68 au fost clasificate ca fiind din culpa distribuitorului.Dintre aceste cazuri, 28 de clienți au transmis documente justificative, iar valoarea totală a sumelor acordate în 2018 în cele două județe au fost de 50.126 lei.
Redactor : Bogdan Comșa / Foto – unsplash.com