Reguli noi după introducerea sistemului de cazier contravențional
Publicat de Doina Sirbu, 5 septembrie 2019, 12:27
Sistemul de cazier contravențional introdus de curând de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a condus la schimbarea regulilor. Până acum, agenții economici erau obișnuiți să fie amendați de OPC pentru diverse nereguli.
Deficiențele persistau, iar probleme depistate nu erau remediate, spune șefa Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, comisar – șef Ecaterina Scânteie.
’’Până acum un an de zile, fiecare operator economic știa că vine controlul de la OPC, îi dă o amendă pentru ceea ce găsește neconform la momentul respectiv. După o anumită perioadă, dacă are o reclamație, vine la cercetarea reclamației, se poate constata aceeași deficiență ca și în trecut sau altă deficiență și iar este sancționat, și în decursul anilor s-a constatat că nu reușea să își remedieze deficiențele și atunci am introdus acest cazier contravențional’’, a spus comisar – șef Ecaterina Scânteie.
În cazierul contravențional, fiecare comisar notează constatările făcute la operatorii economici, mai spune șefa OPC Constanța.
’’Din sistem se scoate exact cazierul contravențional, respectiv ce deficiențe a avut, ce legi a încălcat, ce alineat, literă. În momentul în care se constată că există o repetare a deficiențelor, o repetare de sancțiuni, legislația respectivă, Ordonanța Guvernului 21/1992, ne permite să aplicăm sancțiuni pentru săvârșirea în mod repetat a unor contravenții și ca măsură complementară se poate dispune închiderea unității pe o perioadă de la zero până la definitiv, în funcție de categoria de deficiențe pe care o constatăm’’, a mai spus Ecaterina Scânteie.
redactor – Adrian Băncilă / redactor online – Doina Sîrbu / foto – Adrian Băncilă