Createria, shopping by day and party by night – FOTO
Publicat de Doina Sirbu, 23 august 2019, 12:22
Aceasta este ultima zi în care designeri români interacționează la nivel social, își exprimă identitatea, viziunea și povestea din culise. Totul, în Mamaia Nord, în cadrul Createria Social, conceptul ce dorește să reunească designeri și branduri românești, să expună noile tendințe în materie de creație și design, și nu în ultimul rând, să dezvolte o relație creator – public. Createria Social a deschis un eveniment de shopping by day and party by night. Cecilia Pătrăhău a vorbit cu câțiva dintre ei și a aflat mai multe despre acest eveniment.
‚‚Am vrut să închidem vara cu ceva diferit față de ce s-a întâmplat în Mamaia până acum, așa că ne-a venit ideea asta. Suntem cu Createria Fair Summer Edition, la a treia ediție, practic, de data asta îmbrăcând acest eveniment sub altă formă și punând în valoare și partea asta cu shopping by day and party by night. Avem tineri designeri din toată România, oameni talentați din diverse laturi ale artei, adică de la fashion, bijuterii, până la tabluri, flori și multe alte surprize pe care le-au pregătit oamenii ăștia talentați. Am vrut să îi adunăm pe toți la Constanța, pentru că ne dorim ca ușor, ușor, și constănțenii să aibă parte de astfel de evenimente’’, a declarat Lora Munteanu, unul dintre organizatori.
Unii dintre cei care participă la Createria, spun că deși nu au spații de expunere, se folosesc de mediul online.
‚‚Merg mult pe online, în principal, în perioada aceasta. Sper ca în perioada următoare să existe și un spațiu de expunere constant, nu doar la târguri, dar momentan, expun la astfel de evenimente și pe pagina de facebook’’, a spus artista Alexandra Dumitru, din Constanța.
E greu pentru un tânăr designer să se promoveze în orașul lui? Care sunt piedicile?
‚‚Pai, în primul rând, este nevoie de o finanțare destul de mare pentru o publicitate mai agresivă, pentru a investi în materiale promoționale și ca să închiriezi un spațiu’’, a mai spus Alexandra Dumitru.
Printre cei prezenți la Createria, îi puteți găsi pe: Ovidiu Pop, Dana Tanase, Parlor, 2 Noduri, Maria Marinescu, Koja Concept, Concept a Trois, CrissMiss, Veronica Frisan, Alina Avram, Belmonton, Antante, Andrea Szanto, The FFactor Tshirts, Reena Fine Jewelry sau Otto Kunstantin. Vorbim despre artiști din Cluj, București, Iași, Constanța și Alba Iulia.
‚‚Noi reprezentăm echipa Concept a Trois, promovăm foarte mult achiziția locală, și nu pentru că noi suntem din Iași, ci pentru că noi credem foarte mult că un produs românesc este la fel de competitiv, ba chiar mai competitiv, decât un alt ptodus realizat cu o manoperă mult mai mică și cu o calitate îndoielnică’’, a spus reprezentanta Concept a Trois.
Cred că și pentru un designer român e destul de complicat să se facă cunoscut.
‚‚Da, este complicat pentru că produsul românesc nu poate fi într-atât de ieftin ca și un produs importat. Aici vorbim de marile branduri. Este o compețiție și îmi place să cred că la fiecare târg suntem mulți care ieșim în evidență’’, a concluzionat reprezentanta Concept a Trois.
Conceptul Createria Social este dezvoltat ca un „spațiu social de joacă alternativ” (social playground), menit să creeze legături printr-o serie de evenimente de amploare dedicate artei în toate formele sale, dar și antreprenorilor.
Proiectul a demarat în 2018 în Constanța și a crescut cu fiecare ediție, atât ca vizibilitate media și social media, cât și ca număr de parteneri și vizitatori.
Mai mult decât atât, artiștii susțin și o cauză unamitară. Banii strânși din brățările achiziționate, în valoare de 10 lei, sunt donați Fundației ‚‚Dăruiește Aripi’’.
realizator interviu – Cecilia Pătrăhău / redactor online – Doina Sîrbu / foto – Cecilia Pătrăhău