Românii, mari fani ai programelor de fidelizare din magazine
Publicat de magda.chirana, 4 ianuarie 2015, 09:04
Opt din zece români au participat în ultimele trei luni la o campanie de fidelizare care constă în acumularea de puncte bonus şi mai mult de jumătate dintre ei participă în prezent la un astfel de program, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Nielsen.
Cei mai mulţi dintre români preferă să strângă puncte pe baza cardurilor de client, pe locul al doilea fiind punctele bonus tip timbru.
Cele mai apreciate premii obţinute pe baza punctelor bonus sunt aparatura de uz casnic (23%), produsele de îngrijire personală (15%) şi ustensilele pentru gătit (12%).
Consumatorii care participă preponderent la colecţionarea de puncte bonus sunt femei, cu vârsta cuprinsă între 25 şi 40 de ani, cu mediu de rezidenţă în nord-vestul ţării.
De asemenea, aceasta face parte dintr-o familie cu patru membri, are copii mai mici de 14 ani şi îşi face de obicei cumpărăturile în magazine precum Penny, Cora, Real sau Mega Image, potrivit studiului Nielsen.
O altă concluzie a Nielsen este că românii sunt încă departe de a fi fideli unei reţele comerciale, 25% dintre respondenţi spunând că sunt gata să schimbe retailerul pentru unul care are o campanie de fidelizare mai interesantă din punctul de vedere al punctelor bonus iar 60% dintre subiecţi au răspuns că nu exclud schimbarea retailerului.
Studiul a fost realizat online în perioada 10 – 16 octombrie 2014 şi reprezintă percepţia la nivel naţional a românilor asupra programelor de fidelizare.