Tarife în creştere pe Litoralul românesc în sezonul 2019, ca urmare a voucherelor de vacanţă
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 20 aprilie 2019, 14:06
Voucherele de vacanţă au influenţat în mod semnificativ piaţa turismului românesc, astfel că vacanţele din România au devenit din ce în ce mai scumpe, iar locurile de cazare disponibile tot mai puţine, potrivit rezultatelor ‘Barometrului privind vacanţele din 2019’.
Astfel, românii ar vrea să meargă mai des pe Litoral, însă găsesc din ce în ce mai greu locuri de cazare. Creşterea semnificativă a cererii de servicii hoteliere, stimulată de voucherele de vacanţă, a făcut ca multe hoteluri să fie rezervate pentru sezonul estival încă de pe acum, iar tarifele la cazare să crească exponenţial, precizează realizatorii studiului.
Principalii clienţi ai Litoralului românesc au devenit în primul rând bugetarii, care prin intermediul voucherelor primesc posibilitatea de a-şi petrece vacanţa de vară la mare, notează autorii. În acest context, mulţi dintre clienţii Litoralului din anii trecuţi, cei care nu primesc vouchere de vacanţă, s-au reorientat către turismul extern, acolo unde ofertele agenţiilor de turism au, în multe dintre situaţii, un raport calitate/preţ chiar mai bun decât ce oferă staţiunile de la Marea Neagră, potrivit rezultatelor Barometrului.
Barometrul a fost realizat de Frames & Train Your Brain, în perioada 2-9 aprilie 2019, în rândul a 350 de persoane.
‘Voucherele de vacanţă au indus efecte economice semnificative în piaţa turismului. Preţurile au crescut, locurile de cazare au devenit insuficiente, iar o parte semnificativă din publicul potent financiar, care mergea pe Litoral în anii trecuţi şi cheltuia la restaurante, la terase, în cluburi, a migrat către alte destinaţii. ‘Democratizarea’ turismului românesc a adus, astfel, beneficii importante pentru hotelieri, dar mai puţine pentru restul structurilor economice de pe litoral. Locul restaurantelor şi al teraselor cu programe artistice, al teatrelor de vară şi altor asemenea facilităţi turistice a fost luat de supermarketuri, chioşcuri şi magazine cu produse ieftine, de micul retail’, a comentat managerul Frames, Adrian Negrescu.
Întrebaţi cum percep oferta turistică de pe Litoral, 53% din respondenţii Barometrului s-au declarat mulţumiţi, evidenţiind investiţiile făcute în ultimii ani în renovarea hotelurilor şi creşterea calităţii serviciilor, în timp ce 28% s-au declarat nemulţumiţi.
Aglomeraţia din trafic rămâne una dintre principalele probleme de pe litoral, blocajele rutiere de pe DN Constanţa-Mangalia şi lipsa locurilor de parcare fiind în prim-planul nemulţumirilor respondenţilor.
Alte probleme invocate de respondenţi au fost degradarea spaţiilor verzi, lipsa de curăţenie generală, inclusiv pe plajă, preţurile mari şi serviciile de o calitate îndoielnică în multe cazuri.
Sursa – Agerpres / Redactor online – Daniel Țăndăreanu / foto – Unsplash.com