‚‚Școala după școală’’. Care este rolul mediatorului școlar – FOTO
Publicat de Doina Sirbu, 9 aprilie 2019, 12:24
Sărăcia și migrația părinților în alte țări sunt câteva dintre cauzele abandonului școlar. Însă, educația este singura șansă de a avea un viitor mai bun. Își fac lecțiile la lumânare, nu au apă curentă și locuiesc în barăci acoperite cu folie de plastic, ca să nu le plouă în casă. Acești copii sunt câțiva dintre cei aflați în situația de a renunța la școală, chiar dacă unii dintre ei sunt premianții clasei. Pentru toți, educația reprezintă șansa la un trai mai bun. Maria Rădulescu lucrează ca mediator școlar, iar rolul său este de a face legătura dintre familie și școală.
,,Noi, mediatorii școlari, ne ocupăm de problemele pe care elevii le au. Atunci când un elev absentează nemotivat de la școală, noi mergem pe teren și vedem care este problema copilului, de ce nu a venit la școală în ziua x sau săptămâna x sau luna x’’, a spus Maria Rădulescu.
Dar care este principalul motiv pentru abandonul școlar?
,,Un prim factor important este sărăcia. Unii dintre ei nu au nici curent electric. Mă refer la factorii ăștia pe care noi i-am avut dintotdeauna, ei nu. Am avut un caz, condiții improprii de a trăi. Efectiv nu au electricitate, o sobă improvizată. Atâta timp cât noi nu ne educăm sau nu ne autoeducăm, este clar că nu putem nici evolua, cumva spre mai bine. Mă gândesc măcar la o școală profesională’’, a mai spus Maria Rădulescu.
Elena Gogu, directorul Liceului Tehnologic Gheorghe Duca a spus că de când există un mediator școlar, s-a redus numărul de copii care absentează.
,,Observăm că în ultimul timp, de când a intervenit și mediatorul școlar, numărul elevilor care frecventează școala a crescut’’, a declarat Elena Gogu.
Elena Gogu a vorbit și despre situațiile pe care le-a întâlnit de-a lungul timpului, în ceea ce privește abandonul școlar.
,,În primul rând, noi găsim de vină familia. Noi avem și neșansa de a avea în apropiere o zonă de corturi unde copiii locuiesc în condiții nu tocmai optime, iar cei din familie se bucură să-i țină pe-acasă în loc să-i trimită la școală. O mare problemă sunt foarte mulți copii lăsați în grija bunicilor, ai căror părinți le pleacă în străinătate, îi iau o lună, o lună îi aduc acasă, se gândesc, se răzgândesc și pe parcursul unui an ei pot pleca în străinătate și de două, trei ori’’, a mai precizat Elena Gogu.
Rolul cadrelor didactice și al mediatorului școlar nu se oprește la terminarea orelor de curs. Copiii sunt ajutați la lecții și fac diferite activități împreună cu învățătorii în programul ‚‚Școala după școală’’.
realizator – Monica Cruceanu Comșa
redactor online – Liviu Predescu
foto – Monica Cruceanu Comșa