Plan pentru eficientizarea traficului din Constanța. Ce spune primarul Decebal Făgădău
Publicat de , 25 martie 2019, 11:30 / actualizat: 25 martie 2019, 13:54
Piste de biciclete pe marile bulevarde ale municipiului, benzi dedicate transportului public în comun și tot felul de stimulente, care să îi determine pe constănțeni și nu numai să mai renunțe la mașinile personale, mai ales în zona centrală a orașului – așa sună planul prin care autoritățile vor să redeseneze harta transportului în Constanța.
Bulevardele 1 Mai și 1 Decembrie – Alexandru Lăpușneanu vor reprezenta viitoarea coloană vertebrală a transportului public în municipiul Constanța. Este fundamentul unui proiect care va fi dezbătut săptămâna aceasta și care, spune primarul Decebal Făgădău, va aduce schimbări importante în privința modului în care vom circula în orașul Constanța.
„Sper să obținem aprobarea Consiliului Local în vederea depunerii unor proiecte extrem de importante pentru orașul nostru. Fac referire la Bulevardul 1 Mai, de la Gară până la intersecția cu Cumpăna, și, de asemenea, la Bulevardul 1 Decembrie – Lăpușneanu, până la intrarea în stațiunea Mamaia, dacă vreți, viitoarea coloană vertebrală a transportului public în municipiul Constanța. Veți vedea că pe aceste bulevarde vom avea linii dedicate pentru transportul în comun, piste pentru biciclete, un sistem de iluminat inteligent, supraveghere video, spații corect amenajate din punct de vedere l prezentului, dar mai ales al viitorului orașului nostru“, a declarat primarul Decebal Făgădău.
Autoritățile mai au în plan să capteze traficul orașului din zonele de sud și de nord-vest ale orașului și să-l direcționeze către transportul public. Este un principiu pus în practică în multe orașe din zone dezvoltate ale lumii, denumit park & ride – parchezi și călătorești mai departe cu autobuzul.
„Vrem să facem în zona de intrare în oraș, din partea de sud, o parcare, astfel încât toți cei care locuiesc în zona-dormitor a Constanței, dar muncesc în Constanța, să-și poată lăsa mașina și să utilizeze mijloacele în transport în comun către locul de muncă. Evident, vom veni și cu un pachet de facilități care să încurajeze această schimbare nu doar de obicei, ci de mentalitate“, a mai spus edilul Constanței.
Totodată, în zona de nord-vest, pe Bulevardul Aurel Vlaicu, va fi punctul terminus pentru transportul interurban de călători. Microbuzele nu vor mai intra, ca până acum, în zona centrală a orașului.
„În zona de nord-vest, vedem că în momentul de față lucrurile au căpătat o altă dinamică. Pe Bulevardul Aurel Vlaicu, vom încerca să culegem, ca într-o pâlnie, trei rute de intrare în oraș. Fac referire la ruta Constanța – Năvodari, Constanța – Mihail Kogălniceanu și Constanța – Valu lui Traian, astfel încât toate rutele intrajudețene sau regionale și, de ce nu, cele naționale și internaționale, să știe foarte clar unde este punctul terminus, unde lasă călătorii, iar de aici viitoarea companie a orașului – CT Bus SA – să preia transportul public. Pentru că în această zonă ne dorim să facem punctele de confluență pentru transportul public, este necesar să ne gîndim și la cei care vin cu mașina. Tocmai de aceea, în această zonă vom identifica și vom purcede chiar la exproprieri de utilitate publică în vederea realizării proiectelor noastre de park & ride“, a afirmat Decebal Făgădău.
Un reportaj realizat de Bogdan Comșa