Sfaturi pentru a evita țepele de Black Friday
Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 17 noiembrie 2018, 14:36
Consumatorii trebuie să fie foarte atenţi cu ocazia campaniei de reduceri de Black Friday, ne sfătuieşte si preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Marius Pîrvu.
El spune că ANPC se autosesizează inclusiv în cazul postărilor pe Facebook ale consumatorilor nemulţumiţi, precum şi în cazul relatărilor din presă.
Cu sfaturi pentru cumpărături în siguranţă, în această perioadă, vine şi preşedintele Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Sorin Mierlă: „Pe produsul pe care vrem să-l achiziționăm să se regăsească neapărat prețul vechi tăiat și prețul nou ca să putem vedea reducerea, iar când discutăm despre produse pe care le cumpărăm online trebuie să fim atenți la mai multe lucruri: 1. Site-ul respectiv ar fi de preferat să fie un site care este din România sau măcar din Uniunea Europeană, pentru ca drepturile pe care le avem să fie și să poată fi respectate. Avem acel drept prin care să putem să denunțăm cumpărătura respectivă și să returnăm produsul când discutăm de un produs online în termen de 14 zile fără niciun fel de justificare sau motivare, putem să blocăm tranzacția prin operatorul bancar pe care îl avem, dar cel mai important lucru este să fim puțin atenți și să nu sărim la o ofertă care este incredibilă“.
Cele mai multe reclamaţii făcute de consumatori sunt pentru nerespectarea termenelor de livrare, anularea comenzilor, trimiterea altor produse decât cele comandate sau nerestituirea contravalorii produselor în termenul legal.