Ascultă Radio România Constanța Live

Titi Aur susţine introducerea, în România, a cursurilor de conducere defensivă

Titi Aur susţine introducerea, în România, a cursurilor de conducere defensivă

Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 10 noiembrie 2018, 19:46

Multiplul campion la automobilism, Titi Aur, crede în necesitatea introducerii în România a cursurilor de conducere defensivă, care educă şoferii să nu ajungă în situaţii limită şi care au dus, în străinătate, la reducerea numărului de accidente rutiere.

„Sperăm că va veni în curând şi acel val, care ar trebui să vină în România, respectiv cursuri de conducere defensivă, care înseamnă din nou educarea şoferului de stradă nu înspre limită, ci cum să nu ajungi la limită, dar cum să salvezi o maşină în situaţia în care ajungi la limită. Atunci informaţiile vor pleca şi mai mult şi o astfel de locaţie, acest circuit va permite să se desfăşoare şi altfel de activităţi. Orice circuit din lume funcţionează, în mod special, în weekend pentru motor sport, în rest, în cursul săptămânii sau în weekendurile în care nu ai motor sport, se întâmplă tot felul de acţiuni civile, dacă pot să le spun aşa: cursuri de conducere defensivă, cursuri de conducere sportivă, teste, probe cu maşini, experimentat diferite lucruri, cu piloţi, cu instructori. Asta înseamnă informaţie care pleacă în societate despre ce poate să facă o maşină, despre cum să ajungi la limită sau cum să nu ajungi la limită, despre cum să o stăpâneşti dacă ai ajuns la limită şi cum să nu faci un accident, ceea ce înseamnă diminuarea numărului de accidente”, a explicat Titi Aur.

El a menţionat că Anglia este pe primul loc la siguranţă rutieră în Europa, cu cele mai puţine victime, ca urmare a dezvoltării culturii automobilismului.

„În Anglia sunt ateliere de preparări, cum sunt la noi ateliere de croitorie sau brutării, acolo sunt sute, nu ştiu exact câte – ştiu că Franţa avea la un moment date 250 de zone cu circuit – Anglia are foarte multe zone cu circuit, dar nu numai de asfalt; unele de asfalt, unele de pământ, unele mixte, unele făcute mai de carting, unele pentru motociclism, dar în aceste locaţii se desfăşoară tot felul de activităţi care contribuie indirect la siguranţa rutieră. Pentru că foarte mulţi consideră că un circuit va crea mulţi nebuni, care vor merge tare pe stradă. Ba nu, dimpotrivă, va crea foarte multe persoane care înţeleg care este limita maşinii, înţeleg care este riscul, dacă scapi o maşină de sub control pe circuit, în principiu nu păţeşti nimic, îndoi eventual nişte table dacă ai lovit un parapet de protecţie, eşti în condiţii de siguranţă şi atunci înţelegi care este limita maşinii. Asta nu înseamnă că e de preferat să faci accident pe circuit, dar, dacă se întâmplă, eşti în siguranţă”, a subliniat Titi Aur.

În opinia sa, având în vedere că în România sunt peste 7 milioane de permise şi circa 8 milioane de autovehicule înmatriculate, există şi persoane care au tendinţa de a merge către zona de limită, de aceea este un pas spre normalitate crearea de locuri în care aceşti oameni să se manifeste.

„Dacă în anii ’90 vorbeam doar de campionatul de raliuri, de campionatul de viteză în coastă şi gata, acum sunt vreo 12 discipline la Federaţia de Automobilism, mai sunt şi alte discipline care nu s-au înscris încă în Federaţia de Automobilism şi aici vorbim de tot felul de forme de a te da cu maşina: pe noroi, pe pământ, pe asfalt, liniuţe, tot felul de concursuri care au devenit, practic, competiţii oficiale. Este foarte bine că se întâmplă aşa, pentru că cei care participă la curse înţeleg foarte bine limita maşinii, înţeleg cum să stăpânească maşina şi atunci transmit mai departe, la vecinul, la prietenul, la fratele: uite ce se poate întâmpla, uite cum alunecă maşina, uite cum frânează, uite cum nu frânează. Deci este practic un segment care aduce această informaţie în societate”, a precizat Aur.

El consideră că modelul englez ar fi extrem de util pentru România, însă nu este uşor de realizat, fiind vorba despre costuri foarte mari pentru amenajarea unor circuite de viteză, cum este Transilvania Motor Ring.

„Aici este lăudabil că o instituţie publică a făcut acest efort, care poate fi la un moment dat contestat de cei care contribuie, de localnici, care să spună: dar de ce ne-a trebuit circuit? Nu-i adevărat, circuitul va aduce notorietate acestei zone, circuitul va aduce informaţii pentru automobiliştii din zonă şi mă refer la automobiliştii civili. (…) Ungaria cred că are 20 de astfel de locaţii, de acest gen, nu numai de asfalt, la noi sunt doar trei – unul e al meu, doar de şcoală, unul e la Adâncata, destul de improvizat şi lăudabil pentru că este făcut de nişte privaţi. Aici este primul circuit adevărat făcut de o autoritate publică, pentru care ‘jos pălăria!’ din punctul meu de vedere”, a mai spus Titi Aur.

MAI: Peste 430 de sesizări privind posibile contravenţii sau infracţiuni legate de procesul de vot
Actualitate luni, 25 noiembrie 2024, 11:59

MAI: Peste 430 de sesizări privind posibile contravenţii sau infracţiuni legate de procesul de vot

Poliţia a înregistrat, duminică, 435 de sesizări cu privire la posibile contravenţii sau infracţiuni legate de procesul de vot, dintre care 126...

MAI: Peste 430 de sesizări privind posibile contravenţii sau infracţiuni legate de procesul de vot
Județul CONSTANȚA: Bărbați cercetați pentru furt de combustibil din trenurile de marfă
Actualitate luni, 25 noiembrie 2024, 11:32

Județul CONSTANȚA: Bărbați cercetați pentru furt de combustibil din trenurile de marfă

La data de 23 noiembrie a.c., polițiști din cadrul Serviciului de Siguranță Transporturi, sub coordonarea procurorului de caz din cadrul...

Județul CONSTANȚA: Bărbați cercetați pentru furt de combustibil din trenurile de marfă
TULCEA: Accident între două autoturisme în apropiere de Agighiol
Actualitate luni, 25 noiembrie 2024, 09:53

TULCEA: Accident între două autoturisme în apropiere de Agighiol

Asttăzi, prin apel la numărul unic de urgență 112, a fost solicitat ajutorul pompierilor militari tulceni în cazul producerii unui accident...

TULCEA: Accident între două autoturisme în apropiere de Agighiol
Prezidențiale 2024 | Elena Lasconi îl depășește pe Marcel Ciolacu și intră în turul doi, alături de independentul Călin Georgescu
Actualitate luni, 25 noiembrie 2024, 09:33

Prezidențiale 2024 | Elena Lasconi îl depășește pe Marcel Ciolacu și intră în turul doi, alături de independentul Călin Georgescu

După numărarea a 99,93% din procesele-verbale centralizate de Autoritatea Electorală Permanentă la nivel de ţară, independentul Călin...

Prezidențiale 2024 | Elena Lasconi îl depășește pe Marcel Ciolacu și intră în turul doi, alături de independentul Călin Georgescu
Actualitate luni, 25 noiembrie 2024, 08:33

Programul „Rabla pentru tractoare”, etapa înscrierii dealerilor de utilaje agricole

Peste 50 de firme furnizoare de echipamente agricole s-au înscris încă din prima zi a programului „Rabla pentru tractoare”, care...

Programul „Rabla pentru tractoare”, etapa înscrierii dealerilor de utilaje agricole
Actualitate luni, 25 noiembrie 2024, 07:48

Independentul Călin Georgescu, surpriza primului tur al alegerilor prezidențiale

Candidatul independent Călin Georgescu a câștigat detașat primul tur al alegerilor prezidențiale. Inițial dat favorit de sondajele la ieșirea...

Independentul Călin Georgescu, surpriza primului tur al alegerilor prezidențiale
Actualitate luni, 25 noiembrie 2024, 06:59

Prezidenţiale 2024 | Independentul Călin Georgescu câștigă detașat primul tur de scrutin

Candidatul independent Călin Georgescu a obţinut 22,84% din voturi la la primul tur de scrutin al alegerilor prezidenţiale, arată datele...

Prezidenţiale 2024 | Independentul Călin Georgescu câștigă detașat primul tur de scrutin
Actualitate duminică, 24 noiembrie 2024, 23:23

Prezidențiale 2024 | Rezultate parțiale după numărarea a peste 58% dintre voturile din țară

Rezultatele alegerilor prezidențiale 2024 sunt transmise în timp real de Autoritatea Electorală Permanentă, care prezintă numărătoarea...

Prezidențiale 2024 | Rezultate parțiale după numărarea a peste 58% dintre voturile din țară