Președintele CNCD despre plata parcării prin SMS: „Putem fi în prezența unui tratament diferențiat. Nu toți cetățenii țin pasul cu digitalizarea“
Publicat de Adrian Băncilă, 5 noiembrie 2018, 15:00 / actualizat: 6 noiembrie 2018, 8:56
De aproximativ o săptămână, Poliţia Locală Constanţa a început să îi amendeze pe şoferii care nu achită prin SMS tariful pentru parcare, în zonele din centrul municipiului unde plata se poate face doar în acest mod.
Ora de parcare costă aproape 2 lei şi 50 de bani, iar amenzile pentru neplată sunt cuprinse între 600 şi 1.000 de lei.
Sistemul plăţii prin SMS funcţionează pe bulevardul Tomis, în zona Primăriei şi a Sălii Sporturilor din Constanţa.
Unii şoferi spun că ar trebui să existe şi o variantă alternativă de plată şi acuză autorităţile de discriminare.
De cealaltă parte, autorităţile le oferă ca alternativă parcarea pe străzile laterale, acolo unde nu trebuie să plătească nimic.
Preşedintele Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării, Csaba Asztalos, spune că este vorba de o discriminare şi că acelaşi la lucru s-a întâmplat şi la Timişoara, cu ani în urmă:
„Putem să fim în prezența unui tratament diferențiat pentru că nu toți cetățenii țin pasul cu această formă de digitalizare. Pe de altă parte, nu în cazul tuturor serviciilor de telefonie mobilă este permisă plata. Cu ani în urmă am recomandat Primăriei Timișoara să găsească și soluția alternativă, adică să păstreze plata prin SMS, dar, pentru cei care nu au acces la o astfel de plată, să idetnifice soluții alternative.“
Preşedintele Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării a spus şi care ar fi soluţiile alernative:
„Primăria poate să deschidă discuții cu furnizorii de servicii de telefonie mobilă să vadă care ar fi soluțiile tehnice de anu limita plata prin SMS, indiferent de utilizator, respectiv ar putea să existe și automate prin care să se facă această plată. Constatăm, în ultimii ani, o tendință de digitalizare a diferitelor servicii, ceea ce conduce la schimbarea modalității de asigurare a serviciului. Este o formă de robotizare, iar acest lucru afectează o anumită generație de cetățeni care nu țin pasul sau nu au acces sau nu mai pot să se adapteze acestor servicii.“