VIDEO-FOTO/ CONSTANȚA: Bicicleta beată, o provocare chiar și pentru cei mai experimentați în ale pedalatului
Publicat de Arantxa Catană, 16 iunie 2018, 12:23
Nici măcar o persoană dintre cele care s-au încumetat să urce sâmbătă pe Bicileta beată, pe aleile din parcul Tăbăcărie, nu a reuşit să parcurgă măcar 2-3 metri. Mulți dintre ei, nici să plece cu ea de pe loc, fiind, mereu, pe punctul să cadă în nas, la fel ca un om băut.
Bicicleta beată este o bicicletă normală, al cărei mecanism de direcție a fost modificat printr-un sistem de roți zimțate, astfel încât, la mişcarea spre dreapta de ghidon, bicicleta o ia la stânga şi invers.
Este un experiment organizat de o agenție specializată în comunicare şi Poliția Română, prin care se urmăreşte spulberarea acelui mit care îi face pe şoferi, dar şi pe biciclişti să urce la volan, respectiv pe bicicletă, după ce au băut, mit care spune că o bere-două nu se simt.
În realitate, se simt, iar în ultimii 3 ani, în România au avut loc 5.000 de accidente grave în care au fost implicați biciclişti, dintre care două mii s-au produs din vina celor aflați pe două roți.
Experimentul s-a desfăşurat în condiții de siguranță, pentru că organizatorii au furnizat o cască de protecție.
Trebuie accentuat că oameni cu experiență în ale pedalatului, membri ai cluburilor de profil, nu au reuşit să treacă proba. Un argument în plus pentru motto-ul campaniei: „100% control, 0% alcool”.
Mai adăugăm şi că oraşul Constanța nu este deloc prietenos cu bicicliştii, în afara pistelor de pe bulevardul Tomis şi din stațiunea Mamaia. Aglomerația, traficul auto intens dar şi maidanezii care au revenit pe străzi sunt, deja, o provocare suficient de mare pentru biciclişti, astfel încât să nu mai fie loc pentru încă un factor de mare risc, aşa cum este alcoolul.
Bicicleta beată îşi va continua plimbarea prin țară toată luna iunie, pentru a duce mai departe mesajul campaniei, iar duminică va ajunge la Cluj-Napoca.
Redactor: Bogdan Comșa