Sfaturi din Parlamentul European pentru o rețetă de succes în turism
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 26 aprilie 2018, 09:23
De la Strasbourg, din Parlamentul European, România se vede bine: avem locuri frumoase, oameni primitori şi oferte bune la cazare. Totuşi, sunt câteva lucruri care ar putea fi îndreptate, ca să ne fie mai bine, consideră eurodeputaţii români. O mai bună informare pentru turiştii străini în mijloacele de transport, o promovare mai intensă a destinaţiilor turistice interne şi mai multe teatre de vară deschise pe litoral, pentru că în ultimii ani, multe dintre ele au rămas în ruină..
O infuzie de capital străin ar prinde bine litoralului românesc, ca să putem atrage mai mulţi oaspeţi, este de părere europarlamentarul Claudia Ţapardel, membră în Comisia pentru transport și turism a Parlamentului European.
Claudia Ţapardel, eurodeputat: “Avem nevoie de mari lanţuri hoteliere, care să vină cu standardele lor de calitate, cu reputaţia, cu brandul lor, pentru că ele sunt în colaborare cu marile agenţii de turism internaţionale şi atunci putem atrage mai mulţi turişti străini. Trebuie să fim mai prezenţi în mediul online, chiar organizez în România, pe 17 mai, a doua ediţie a conferinţei “Connecting Europe throught Innovation”, care pune în mijloc turistul, din perspectiva transporturilor şi trebuie să găsim metode pentru a avea un transport mai integrat. Sloganul meu este să promovăm ceea ce are mai de pret, România, şi nu ceea ce ne lipseşte.”
Ar trebui să ştim mai bine să promovăm destinaţia turistică Mare – Deltă şi să avem grijă de ceea ce oferim, de la spectacole şi expoziţii, până la locuri de joacă pentru copii şi cinematografe în aer liber, care au cam dispărut în ultimii ani de pe litoral, spune europarlamentarul Maria Grapini, de la Comisia pentru piața internă și protecția consumatorilor.
Maria Grapini, eurodeputat: ”Turiştii sunt oameni curioşi, pot fi cu preocupări diferite. Vin familii, trebuie să avem spaţii de joacă interesante pentru copii, pentru soţii, unde să facă cumpărături, cinematografe…, lucruri care să fie diversificate, dar şi să fie cunoscute pentru ca turiştii să vină. Cât este litoralul nostru de mare ar trebui să avem câteva teatre de vară, câteva scene unde să se ţină aceste spectacole.”
Există însă şi lucruri pe care europarlamentarul Maria Grapini le consideră total neadecvate. Un exemplu este Compania Naţională de Drumuri, care percepe taxe primăriilor şi nu autorităţilor centrale, cum ar fi firesc, pentru panourile de promovare a destinaţiilor turistice naţionale.
Maria Grapini, eurodeputat: “Noi trebuie să promovăm România. De la promovarea pe autostrăzi, străzi, şosele naţionale, unde nu văd acele panouri ca în Croaţia, ca în alte state. Am pledat pentru a nu se pune lucruri aberante, adică C.N.A.D.R.-ul, pentru un panou care promovează litoralul, să ceară bani primarului de la Constanţa sau din Mamaia. Este o absurditate. Nu se promovează un hotel privat, ci o staţiune de interes naţional. Apoi, mai trebuie să se introducă curse (n.r. aeriene) pe anumite zone, din care turiştii pot veni spre Marea Neagră. Ar trebui să refacem aeroportul din Tulcea şi să avem aeroport şi la Braşov.”
Mâine începe oficial minivacanţa de 1 mai, când zeci de mii de români vor lua drumul staţiunilor, la munte sau la mare.
Chiar dacă mai avem de lucru la unele capitole, evenimentele programate pe litoral vor eclipsa lipsa unor servicii de calitate şi a unor drumuri decente… totul în numele distracţiei.
Redactor – Cristina Ghelasie