Autobuzele RATC nu vor efectua prea curând curse către Cumpăna, Năvodari sau alte destinații din Zona Metropolitană
Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 23 martie 2018, 11:47
Primăriile din Zona Metropolitană își doresc ca autobuzele RATC să intre în localitățile din cadrul acesteia. Primarul din Cumpăna, Mariana Gâju, susține că autobuzele regiei ar putea să îi ducă pe locuitori până în centrul orașului:
„La nivelul Zonei Metropolitane Constanța suntem în discuție pentru a înființa transportul metropolitan, astfel încât, aceste localități să poată beneficia, la solicitarea UAT-urilor membre ale Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Metropolitană Constanța, de transportul metropolitan. Aceasta ar permite crearea legăturii între UAT-uri și centrul municipiului Constanța, precum și a zonelor industriale din municipiul Constanța“, afirmă primarul Mariana Gâju.
Edilul din Năvodari, Florin Chelaru, afirmă că nu contează care este operatorul, ci condițiile de transport: „Îmi doresc ca transportul Năvodari – Constanța să fie un simbol de siguranță și pentru toți năvodărenii, dar și pentru constănțenii care vor veni în zonă. Nu știu dacă soluția vis-a-vis de RATC este cea mai legală, dar consider oportun ca transportul să fie făcut cu autobuze, în condiții de siguranță. Îmi doresc ca să fie mai multe mașini pe zona Năvodari – Constanța.“
Reprezentanții RATC spun că autobuzele nu pot ieși din municipiul Constanța din cauza existenței Programului județean de transport persoane prin servicii regulate, pentru perioada 2014 – 2019, elaborat de Consiliul Județean Constanța. Conducerea Consiliului spune că modificările în interiorul acestuia nu vor fi posibile în viitorul apropiat. VicepreședinteleCJC, Claudiu Palaz: „Nu există contract de delegare de gestiune, din cauza unor angajați ai Consiliului Județean, care au considerat, din punctul lor de vedere, că nu se face acest lucru. Nu putem avea un control pe modul în care se fixează prețul biletelor. În aceste condiții, nu știu cât de mult i-ar ajuta pe cei de la RATC să facă acest lucru. Cred că în următoarea perioadă nu vom reuși să introducem RATC în zonele limitrofe. Cred că un prim pas ar fi scoaterea transportului județean din oraș și crearea unor capete de linie la intrările în municipiul Constanța.“
Acum, legătura între Constanța și localitățile din județ este efectuată cu microbuze sau autocare ale unor firme private. De multe ori, supraaglomerarea microbuzelor a dat naștere unor nemulțumiri din partea călătorilor.