Cum trebuie să conduci o maşină diesel în România: ponturi de la profesionişti
Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 16 februarie 2018, 20:31
Foarte mulţi şoferi din România circulă la bordul maşinilor diesel. Deoarece sunt economice, puternice şi oferă un cuplu de la turaţie mică. Însă puţini ştiu cum se conduce corect o maşină diesel.
În timp ce un automobil pe benzină poate să fie pornit imediat de cum băgaţi cheia în contact, la maşinile cu motor diesel este recomandat să aşteptaţi stingerea tuturor martorilor de bord. În special cel de bujie incandescentă, astfel încât camera de ardere să aibă timp să se încălzească dacă e frig afară.
Motorul diesel trebuie încălzit neapărat în mers. Pe loc, acesta nu se va încălzi foarte curând ceea ce va duce la un consum ridicat. Porniţi motorul, aşteptaţi 10-20 de secunde ca să înceapă uleiul să circule prin motor, după care vă puteţi pune în mişcare. Cu cât ajunge motorul la temperatura optimă de funcţionare, cu atât veţi avea un consum mai mic şi o eficienţă la rulare.
Principala cauză care duce la înfundarea pieselor de la motoare diesel, cum ar fi EGR sau filtrul de particule, este funcţionarea exclusivă în mediul urban. Un motor diesel trebuie turat mai mult şi trebuie scos la drum întins, astfel încât să meargă la turaţie mare şi să elimine sub presiune depunerile din filtrul de particule.
Redactor: Daniel HARALAMBIE