În topul celor mai murdare spitale din România se află și cel din TULCEA
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 8 februarie 2018, 10:39 / actualizat: 8 februarie 2018, 11:50
Lista celor mai murdare spitale din ţară a fost întocmită de Observatorul Român de Sănătate în baza unor chestionare completate de pacienţi.
Chestionarele au fost completate de pacienţii din toate spitalele din România în cadrul unui studiu care şi-a dorit să reflecte realitatea din unităţile medicale româneşti, modul în care sunt trataţi pacienţii şi calitatea serviciului medical.
Lista celor mai murdare spitale din ţară
1. SPITALUL CLINIC JUDEŢEAN DE URGENŢĂ CRAIOVA
2. SPITALUL CLINIC DE URGENŢĂ FLOREASCA
3. SPITALUL JUDEŢEAN DE URGENŢĂ TÂRGU JIU
4. SPITALUL JUDEŢEAN DE URGENŢĂ BUZĂU
5. SPITALUL JUDEŢEAN TULCEA
6. SPITALUL MUNICIPAL DE URGENŢĂ ROMAN
7. SPITALUL CLINIC CF 2 BUCUREŞTI
8. SPITALUL MUNICIPAL SIGHETUL MARMAŢIEI
9. SPITALUL CLINIC DE RECUPERARE IAŞI
10. SPITALUL CLINIC CF CLUJ NAPOCA
Potrivit Observatorului Român de Sănătate, pentru aceste spitale, în perioada decembrie 2017 – ianuarie 2018 NU a fost completat niciun chestionar de feedback pozitiv.
Lista celor mai curate spitale din România
1. Institutul Inimii Niculaie Stăncioiu, Cluj-Napoca
2. Spitalul Clinic de Nefrologie Dr. Carol Davila, Bucureşti
3. Spitalul Clinic de Urgenţe Oftalmologice Bucureşti
4. Spitalul Clinic de Recuperare Cluj-Napoca
5. Institutul Regional de Oncologie Iaşi
6. Institutul Naţional de Endocrinologie C. I. Parhon Bucureşti
7. Centrul Clinic de Boli Reumatismale Dr. Ion Stoia Bucureşti
8. Spitalul Clinic de Obsetrică-Ginecologie IA Sbarcea Braşov
9. Institutul Regional de Gastroenterologie şi Hepatologie Cluj-Napoca
10. Spitalul Clinic Municipal Cluj-Napoca
Pentru aceste spitale, în perioada decembrie 2017 – ianuarie 2018, o medie de 78,27% dintre pacienţii care au completat chestionarele de satisfacţie s-au arătat mulţumiţi şi foarte mulţumiţi.
Studiul ORS a analizat 122.423 de chestionare de satisfacţie completate de pacienţii români, la externare prin SMS şi formular web, în perioada decembrie 2016 – ianuarie 2018, prin intermediul mecanismului de feedback al Ministerului Sănătăţii.
Pentru creşterea aderenţei spitalelor la mecanismul de feedback al pacientului şi obţinerea unei relevanţe statistice semnificative pentru fiecare spital, ORS propune următoarele acţiuni: modificarea Legii 95/2006 prin inserarea unui articol care stabileşte că managerul este responsabil de introducerea în platforma CNAS/SIUI a datelor de contact pentru minimum 50% din numărul pacienţilor externaţi şi modificarea Ordinului ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.782/576/2006 pentru transformarea rubricii telefon/mobil din foaia de observaţie clinică generală în câmp obligatoriu.
Totodată, ORS solicită Ministerului Sănătăţii organizarea unei dezbateri publice la care să participe actorii relevanţi (organizaţii de pacienţi, organizaţii profesionale, manageri de spitale, reprezentanţi MS/CNAS etc.) prin care să se discute opţiunile fezabile pentru stabilirea unui mecanism de recompensare financiară a spitalelor care depăşesc anumite valori ale frecvenţei completării chestionarelor de evaluare a satisfacţiei sau alte dimensiuni ale acestui indicator.
Observatorul Român de Sănătate este o organizaţie non-guvernamentală a cărei misiune este aceea de a contribui la îmbunătăţirea serviciilor de sănătate din România şi estul Europei. Observatorul desfăşoară studii de cercetare privind activitatea acestor servicii, integrând evidenţele disponibile privind teme de interes pentru a informa elaborarea unor politici de sănătate coerente şi eficiente.
Raportul poate fi constultat integral AICI
Sursa – observator.tv