Dorel Nacou se alătură unui nou proiect ambițios: Raliul Mării – o cursă de anduranță între porturile Constanța și Batumi
Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 26 ianuarie 2018, 16:04
La sediul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța (CNAPMC) a fost lansat vineri proiectul „Raliul Mării“, o regată de anduranță cu mai multe clase de ambarcațiuni, între porturile Constanța și Batumi, din Georgia.
Unul dintre susținători este CN APMC, care are protocol de colaborare cu portul georgian, dar și pentru faptul că această competiție se va desfășura pe un segment al Drumului Mătăsii, fiind o oportunitate de promovare a acestuia.
Proiectul constă în construirea unei ambarcațiuni de 40 de picioare, iar promotorul regatei este Dorel Nacou, primul român care a traversat solitar Oceanul Atlanic, ajungând la capătul cursei în portul Le Merin, pe 1 decembrie 2017, dedicând performanța Centenarului Unirii.
Realizatorul Radio Constanța, Cristina Iliuță, a stat de vorbă cu Dorel Nacou spre ultima sa performanță.
Reporter: Domnule Nacou, ce șanse are proiectul pe care l-ați promovat astăzi să prindă viață?
Dorel Nacou: Are toate șansele de a ajunge la capăt și de a fi realizat în colaborare cu toți industrialii români care ar putea participa la acest proiect, pentru că ar fi foarte bine pentru România să fie promovată în acest sens.
Reporter: Dvs. ce veți face? Știm că lucrați la un șantier în Franța. Vă veți întoarce, bănuiesc, la muncă.
Dorel Nacou: Da, eu acolo muncesc în portul naval La Ciotat.
Reporter: Acum, după ce ați pățit în traversarea Atlanticului, vi s-a rupt și catargul, ați repeta experiența?
Dorel Nacou: Bineînțeles! Mi-am pus întrebarea ce caut aici, dar am ajuns în partea cealaltă. Singura dorință pe care o aveam era să mă reîntorc și să fac un alt proiect.
Reporter: Ce se întâmpla cu barca în momentul în care trebuia să și dormiți?
Dorel Nacou: Bărcile sunt echipate și cu pilot automat, un pilot care cârmuiește barca în timp ce tu dormi, dar trebuie să fii vigilent tot timpul.
Reporter: Ați prins vreo furtună mai mare?
Dorel Nacou: Am prins, am prins tot timpul, dar de data aceasta oceanul a fost mai calm. Am prins la Capul Finister, când l-am traversat, am avut vreo 30 de noduri.
Reporter: V-a ajuns mâncarea pe parcursul întregii traversări?
Dorel Nacou: În a doua etapă nu, nu mi-a ajuns. Când am ajuns în mijlocul oceanului am rămas patru zile fără vânt, deci nu puteam să avansez, iar atunci mai aveam șase rații de 24 de ore, deci am început să mă îngrijorez și să le înjumătățesc pe fiecare, deci să mai lungesc puțin mâncarea. Mâncam o dată pe zi și eram atent și cu apa.
Alături de Administrația Portului Constanța se află și Clubul Nautic Român din care face parte și Dorel Nacou, Statul Major al Forțelor Navale și Garda de Coastă. Se dorește ca prin această regată să fie sărbătorit Centenarul Marii Uniri. Pentru reușita acestui proiect este nevoie de un constructor de nave, din România, care, speră inițiatorii, să își exprime participarea cât mai curând.