Unele mașini hibride consumă de patru ori mai mult combustibil decât afirmă producătorii
Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 9 ianuarie 2018, 11:12
Reglementările moderne, mai stringente cu privire la emisiile de noxe au ca rol reducerea poluării și a cantității de combustibil utilizat de mașini, însă rezultatele obținute până acum sugerează că astfel de beneficii se produc, în principal, numai în laborator.
Autovehiculele de tip hibrid, considerate „prietenoase cu mediul”, produc de patru ori mai mult dioxid de carbon (CO2) în comparație cu specificațiile producătorilor, se arată într-un raport australian.
Raportul, întocmit de Australian Automobile Association, Asociația Australiană de Automobile, a aratat că în cadrul unor teste efectuate în condiții reale unele vehicule noi utilizează cu 59% mai mult combustibil față de informațiile furnizate în materialele publicitare.
Un vehicul electric hibrid testat utilizează de patru ori mai mult combustibil decât specifică producătorul său, fapt care încarcă factura proprietarilor acelui tip de mașină cu peste 750 de dolari față de ceea ce se arată în reclame.
În anul 2002, diferența dintre valoarea consumului de combustibil constatată în condiții reale și cea din testele de performanța efectuate în laborator a fost de 10%. Cifra a crescut la 35% în 2014 și se estimează că va ajunge la 49% până în 2020 în condițiile în care producătorii continuă să își optimizeze testele de laborator.
Un material realizat de Daniel HARALAMBIE