Direcția Regională de Drumuri și Poduri Constanța este pregătită pentru intervenții în caz de ninsori
Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 23 noiembrie 2017, 13:21
La Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Constanța a avut loc astăzi o întâlnire de lucru cu scopul de a analiza stadiul de pregătire pentru iarna care bate la ușă.
La reuniunea de astăzi a luat parte și directorul adjunct al CNAIR, Radu Munteanu, iar potrivit acestuia, Regionala de Drumuri Constanța este pregătită cu utilaje, stocuri de sare, parazăpezi și toate cele necesare pentru a face față fenomenelor specifice iernii. „În acest moment sunt mobilizate aproximativ 38% din utilajele din contract. Dacă vremea o va impune, vom suplimenta utilajele prin contract. În privința sării s-a atins necesarul. Sunt stocuri suficiente de clorură de calciu. (…) Parazăpezi s-au montat în proporție de 85%, iar până la sfârșitul lunii noimebrie procentul va fi de 100%.“, potrivit reprezentantului CNAIR, Radu Munteanu.
Șeful DRDP Constanța, Marin Dima a subliniat că pe drumurile naționale și europene nu se va mai folosi nisip, ci material ecologic de tip Atica, așa cum prevede legislația europeană.„În plus față de iarna trecută avem opt freze noi care le-au înlocuit pe cele opt care vor merge, prin transfer, la Regia Județeană de Drumuri și Poduri“, afirmă Dima, care a mai completat că utilajele au o vechime de aproximativ 25-30 de ani.
Pentru drumurile naționale din județul Constanța, necesarul de sare era de 26.000 de tone, iar până acum s-au achiziționat 14.000 de tone, au mai declarat reprezentanții de la Drumuri Naționale. Conform acestora, până în acest moment, s-au montat parazăpezi pe 146 de kilometri din Autostrada A2.
Marin Dima a mai declarat că s-au montat șase stații meteo pe Autostradă, în zonele în care s-a depus zăpada iarna trecută. Informațiile obținute astfel vor conduce la luarea măsurilor necesare. Aceste stații meteo, spune Dima, au fost amplasate în parcări, acolo unde sunt și spațiile de servicii.
„Vrem să vedem cum funcționează acest sistem. Toate informațiile se vor aduna în centrul de la Valea Dacilor. Dacă sistemul se va dovedi eficient, anul viitor vor mai fi achiziționate de la patru până la zece pe toată regionala“, a mai punctat Dima.
Radu Munteanu afirmă că orice închidere de drum se va face de către administratorul drumului cu acordul IGPR.