MAMAIA: Imaginea ta vorbește despre tine și afacerea ta
Publicat de Arantxa Catană, 14 noiembrie 2017, 20:18
Imaginea ta este primul lucru care vorbește despre tine și despre afacerea ta, este ceea ce vrei să arăți și cum poți convinge. De aceea este important să fim atenți la ceea ce mai nou se numește branding personal, adică modul în care te prezinți în fața potențialilor clienți sau parteneri de afaceri, este de părere organizatorul evenimentului de marți seară din Mamaia, Mihaela Belcin, președintele Asociației Oportunități de Afaceri pentru Femei.
Poți fi tu propriul brand al afacerii tale, iar studiile au arătat că o imagine bună are efecte pozitive și asupra afacerii promovate de respectiva persoană. Iar rețeta cea mai simplă este a fi tu însuți, pentru că „autenticitatea este cea mai bună marfă pe care o vinzi“, apreciază specialistul în PR, Monica Vlad.
„Oamenii sunt atraşi de oameni, oamenii relaţionează mai uşor cu alţi oameni, decât cu anumite branduri. Transformându-te tu, ca persoană, într-un brand, ţi-e mult mai uşor să promovezi ceea ce faci. Pentru că o afacere sau un job nu este ceva stabil. Promovându-te pe tine, automat, în momentul în care doreşti să schimbi sau să treci cu o treaptă mai sus, ţi-e mult mai facil, când eşti cunoscut.
Reporter: Cum ar trebui să ne jucăm pe reţelele sociale?
Cumva e şi o epatare pe reţelele sociale, mulţi oameni trăiesc acolo nişte vieţi paralele care, de multe ori, nici nu le aparţin. Categoric e important să îţi expui momentele frumoase, trăirile, dar nu să te expui când bagi rufe la maşina de spălat, deşi asta face toată lumea. Dar trebuie să te gândeşti că aceste reţele sociale nu sunt un loc de joacă, pentru că au repercusiuni în viaţa ta. Şi am dat foarte des aceste exemple: mulţi oameni au postat anumite momente din viaţa lor, de exemplu când erau euforici sau la nu ştiu ce petrecere, ori şi-au făcut nişte poze mai deocheate, după ce au ieşit de la un concert, iar companiile mari, când fac recrutări de personal, în primul rând navighează pe reţelele sociale. Iar acelor oameni le-au dăunat anumite postări. De aceea zic: poţi să te joci în curtea aceea, dar să o faci cu bun simţ şi să te gândeşti pe termen lung, ca nu cumva să îţi afecteze cariera“, a precizat Monica Vlad.
Stilul personal nu ține nici de eticheta hainei pe care o porți și nici de dulciurile mâncate în ultima perioadă. Stilul este atitudinea imprimată în vestimația care trebuie nu neapărat să fie în ton cu ultima modă, ci mai degrabă cu ceea ce ai de spus ca persoană, ne-a arătat designerul Clara Rotescu la evenimentul din această seară.