Românii, rablele și mașinile noi – câteva cifre care descriu o situație deloc simplă!
Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 6 noiembrie 2017, 13:04
Parcul auto din România va trece de șase milioane de mașini în acest an și este cu patru ani mai „bătrân” decât întreg parcul auto al UE. Nu este de mirare că se întâmplă asta, dat fiind că anul acesta 6 din 10 mașini înmatriculate au mai mult de zece ani vechime.
Piata auto românească s-a schimbat enorm față de decada trecută. În 2007 mașinile noi reprezentau 72% din totalul înmatriculărilor, iar cele vechi doar 28%, iar anul acesta estimările arată că mașinile noi vor avea 17% din total și cele rulate 83%.
Dacă în 2011 erau înscrise în circulație sub 100.000 de mașini second-hand, anul acesta se va trece de 500.000 unități, iar din 2014 și până în prezent au intrat în țară peste 1,1 milioane de mașini la mâna a doua.
Anul acesta este cu totul special din cauza eliminării timbrului de mediu. Efectele eliminării timbrului de mediu s-au văzut clar la ponderea mașinilor mai vechi de 10 ani înscrise în circulație.
Numărul foarte mare de mașini vechi face ca parcul auto românesc să fie mult mai „bătrân” decât media UE, vârsta medie fiind de 13 ani la noi, față de 8,5 ani în UE.
Diferențele sunt mari pe teritoriul țării: dacă în București și câteva mari orașe numărul mașinilor este jumătate din cel al locuitorilor, în unele sate sunt sub 100 de mașini la 1.000 locuitori.
Un material realizat de Daniel HARALAMBIE