Peste 1.500 de persoane folosesc deja aplicația „Sesizări Constanța“. Făgădău: „Astfel va crește eficiența intervențiilor în cartiere“
Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 18 octombrie 2017, 11:16
La mai puțin de o săptămână e la lansarea în mediul virtual a aplicației „Sesizări Constanța“, aceasta a fost descărcată de un număr destul de mare de constănțeni, care au și profitat de facilitate pentru a semnala Primăriei o parte din probleme de zi cu zi ale orașului.
Primarul orașului Constanța s-a aflat astăzi în studioul Radio Constanța, unde a vorbit despre aplicația nou lansată, dar și despre legătura dintre aceasta și programul „Curățăm Constanța Noastră“, aflat în plină desfășurare luna aceasta.
„Din 2015, am demarat un program care se numește «Curățăm Constanța Noastră», un program prin care în fiecare lună aprilie și în fiecare lună octombrie ne adunăm și culegem tone de gunoi; pe care de cele mai multe ori tot noi. Este o acțiune pe care mi-o doresc să se transforme într-un reper de educație“, afirmă Decebal Făgădău.
Primarul remarcă și subliniază faptul că această campanie bianuală a administrației locale are de la ediție la ediție mai mult succes în rândul constănțenilor, în special al tinerilor.
„Evident că de la primele acțiuni în care pe lângă municipalitate erau destul de puțini oameni, mă bucur să văd că de la ediție la ediție ni se alătură cât mai mulți oameni și în special tineri. De la campanie la campanie am implicat și Poliția Locală, am făcut campanii de conștientizare, campanii de comunicare, am trimis notificări, avertismente, iar începând din această campanie dăm și amenzi“, spune edilul.
Decebal Făgădău mai afirmă că vrea ca această campanie să fie un exemplu puternic pentru constănțeni și o motivație solidă pentru ca fiecare să păstreze curățenia pe tot timpul anului. Aici, primarul a menționat și aplicația lansată de Primărie și disponibilă GRATUIT în AppStore și PlayStore.
„Îmi doresc ca între cele două luni ale curățeniei lucrurile să se schimbe în orașul nostru. Tocmai de aceea, ținând cont că orașul Constanța este un oraș cu apetit mare pentru internet, pentru aplicații mobile, pentru social media, am construit împreună cu partenerii noștri, GRATUIT – iar drepturile de proprietate și de utilizare a aplicației au fost transferate în mod gratuit către municipalitate – am dezvoltat o aplicație foarte intuitivă, foarte ușor de utilizat, o aplicație ce poate fi descărcată atât pentru sisteme de operare Android, cât și pentru cei care folosesc iOs. Aplicația se numește Sesizări Constanța“, a specificat Făgădău.
Șeful administrației locale constănțene spune că în mai puțin de o săptămână de la lansare, aplicația a fost descărcată de un număr uriaș de constănțeni – un lucru îmbucurător, afirmă primarul, ținând cont că nu s-a cheltuit niciun leu pentru promovarea aplicației.
„Peste 1.500 de constănțeni utilizează această aplicație, am primit sesizări. Aplicația este structurată pe șase direcții pe care se pot sesiza cam toate problemele ce țin de calitatea vieții în municipiul Constanța“, spune primarul.
Edilul afirmă că au fost testate mai multe modele de aplicații virtuale până să se convină pentru adoptarea celei implementate acum aproape o sptămână.
Deocamdată, Primăria Constanța nu a făcut o ierarhizare a numărului de sesizări primite pe fiecare din cele șase direcții ale aplicației, iar Decebal Făgădău spune că cel mai important este ca angajații din subordinea sa să se concentreze pe soluționarea fiecărei probleme în parte, în timp cât mai scurt, astfel încât oamenii să capete încredere în acest mod de comunicare.
„A durat mult până am lansat aplicația, o dată pentru că în spatele aplicației noi am încercat să construim și niște proceduri de rezolvare. De altfel, cred că cel mai mare beneficiu al acestei este acela al georeferențierii. Vedem că într-un cartier ni se reclamă probleme ce țin și de igienă și de dotări urbane și de iluminat. În acel moment facem o acțiune coordonată și cât mai completă în zona respectivă“, explică primarul, care afirmă cu optmism că această aplicație va duce la eficientizarea serviciilor oferite de instituția pe care o conduce.