Prima ediție de NEVERSEA, un succes complet. Organizatorii se gândesc deja la al doilea capitol al poveștii de la malul mării
Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 10 iulie 2017, 13:51 / actualizat: 10 iulie 2017, 16:47
Peste 150.000 de tineri au urmărit show-urile celor 140 de artişti la prima ediţie a festivalului internaţional de muzică electronică Neversea, ce s-a încheiat în zorii zilei la Constanţa.
A fost singurul festival muzical din Europa derulat pe o plajă.
Timp de trei zile, DJ şi artişti precum Tiesto, Fatboy Slim, Afrojak sau Jason Derulo au oferit spectacolele electrizante pe cele 7 scene amplasate pe plaja Modern.
Măsurile de securitate au fost fără precedent, astfel că, în pofida numărului mare de participanţi, festivalul s-a desfăşurat fără incidente majore.
„Problema pe care am întâmpinat-o și la prima ediție a festivalului Untold de la Cluj este cumva similară cu cea de aici și anume greutatea de a reuși să le creionăm oamenilor în minte ce va însemna acest festival. Chiar dacă exista precedentul de la Cluj, chiar dacă exista experiența noastră, a fost foarte greu să le prezentăm oamenilor dimenisiunea festivalului așa cum ne-o închipuiam noi, organizatorii. De aici au apărut și micile întârzieri, probleme, care cumva au îngreunat punerea în practică a evenimentului, dar dacă lucrurile mergeau foarte simplu, probabil nu am fi meritat la final laudele pentru reușita evenimentului“, mărturisește Eduard Chereji, director de marketing și comunicare Untold și Neversea.
Succesul primei ediții ținute pe plaja Modern din Constanța le-a insuflat mult optimism organizatorilor, care spun că au pornit la drum pentru o călătorie lungă și există așadar toate șansele, ca dacă și municipalitatea va fi de acord, la anul să asistăm la malul mării la Neversea II, un eveniment muzical poate chiar mai amplu decât cel încheiat astăzi.
„De la început ne-am dorit să dezvoltăm un nou proiect în România, care să poată să crească individual, iar asta înseamnă o creștere în ani de zile și o poveste care să se întindă pe mult mai mulți ani. Noi ne dorim, ne place foarte mult ceea ce a ieșit anul acesta aici, simțim că are potențial, avem și feed-back-ul plăcut al oamenilor, au fost foarte mulțumiți. Pot spune că nu avem decât motive să ne gândim că va exista și în viitor și o a doua, o a treia și o a patra ediție de Neversea“, a specificat reprezentantul organizatorilor, într-un interviu acordat pentru Radio Constanța.
„Fără îndoială evenimentul a ajuns la amploarea pe care o așteptam noi. Sigur, atunci când organizezi un eveniment își creezi anumite așteptări sau mai degrabă își setezi niște puncte pe care vrei să le atingi și care îți creează că niște jaloane, pașii pe care trebuie să-i faci ca să fii tu mulțumit. Ca evenimentul să fie unul reușit însemna: să avem un număr mare de participanți – lucru care s-a și întâmplat. În trei zile am avut peste 150.000 de oameni. Deci, ceea ce ne-am propus noi, vizavi de numărul de oameni pe care i-am atras s-a îndeplinit“, dezvăluie Chereji.
Un alt aspect esențial urmărit de organizatorii Neversea a fost acela legat de promisiune de a aduce artiștii anunțați pe afiș. Line-up-ul anunțat oficial a fost complet integral. Dintre headlinerii, Fatboy Slim, Afrojack, Tiesto și culminând cu Jason DeRulo au acaparat toate simțurile publicului pe care l-au ținut alert pe toată durata reprezentației.
Potrivit organizatorilor, senzația evenimentului de anul acesta au fost, de departe Dua Lipa și Jason DeRulo, artiști care au urcat pe scenă în ultima seară de festival.
Inovație în domeniul siguranței la festival – brățara cu dublă utilitate
Neversea a introdus, în premieră, accesul cu brățara cu cip, un dispozitiv de siguranță mai bun și care oferă festivalierilor mai multe facilități. „Am reușit să pregătim acest sistem acum, la Neversea a fost pentru prima dată pus în practică. Mă refer, desigur, la brățara cu dublă funcționalitate. Pe de o parte oferă accesul în festival, iar pe de altă parte, pe baza brățării sunt scanate și sunt încărcate toate informațiile personale ale utilizatorului, plus sistemul de plată, care este de asemenea corelat cu această brățară. Dacă brățara este pierdută, ea este scanată și se poate afla cine este posesorul, dacă mai există o sumă de bani pe ea, poate fi identificată persoana, care poate să meargă să-și recupereze suma, lucru care până acum nu s-a mai întâmplat în România“, afirmă cu satisfacție, Eduard Chereji.
Sistemul inovator nu este chiar nou și nu a fost conceput în România. El există de ceva timp și este utilizat cu succes și la alte festivaluri din Europa și nu numai.
„Ne cerem scuze dacă la început s-au format niște cozi, dar tot răul acesta este spre bine, spre binele celor care vor veni la edițiile următoare când lucrurile vor merge clar fără niciun fel de greutăți, pentru că sistemul a fost testat“, a punctat Eduard Chereji.
În încheiere, directorul de marketing și comunicare al festivalului a ținut să spun că Neversea a fost doar încălzirea pentru sesiunea de distracție care urmează ediția de anul acesta a Untold de la Cluj Napoca.