(Foto+Video) La drum cu noul și îndrăznețul Golf 7!
Publicat de Daniel Haralambie, 12 mai 2017, 16:20 / actualizat: 12 mai 2017, 19:18
Lansat în pragul iernii trecute, mai exact în noiembrie, noul Golf are de dus pe mai departe o istorie de succes ce se întinde pe 43 de ani. Nemţii de la Volkswagen au cosmetizat, cu un farmec precis, reţeta care a cucerit privirile şi mai ales buzunarele a milioane şi milioane de cumpărători de-a lungul timpului.
Noul model ne-a însoţit de curând la o plimbare foarte plăcută prin Cheile Dobrogei, peisaj aparte din cadrul natural dobrogean. Am remarcat chiar de la început noile stopuri, atât de pe faţă, cât şi cele cu semnalizări jucăuşe de pe spate, barele noi, dar şi farurile în totalitate cu LED. Noutăţile, însă, nu se opresc aici.
Golf 7 primeşte la restilizare motorizări noi, principalul nou-venit fiind propulsorul de 1,5 litri pe benzină ce aduce cu el 150 CP. Tot de 150 CP ne-am bucurat şi noi, numai că, de data aceasta, de la o unitate diesel.
Extrem de silenţios şi cuplat la o cutie automată DSG cu 7 trepte, motorul aproape că face minuni pentru pasionaţii de călătorii lungi. Trenul de rulare cu suspensie adaptivă DCC oferă cel mai bun compromis din clasă, şi spunem asta în pofida jantelor de 18”, care n-au penalizat confortul, ci mai degrabă, au adăugat multă stabilitate la rulare.
Interiorul uşor sobru cu care ne-au obişnuit cei de la Wolfsburg şi fabricat cu atenţie la detalii, are adăugat un nou procent de design modern şi calitate. Cu mici excepţii, însă la partea inferioară a plansei de bord unde aşteptăm un plastic mai plăcut la atingere.
Tehnologie modernă? Multă, am putea spune. Principala atracţie vine din posibilitatea de a da maşinii unele comenzi prin gesturi. Display-ul generos de 12 sau 14,7 cm, după cum optaţi, aduce o grafică incredibil de bună, cu rezoluţie ridicată. Aceeaşi calitate înaltă a afişării o poartă şi ceasurile de bord, digitale de acum, pline de simboluri şi indicaţii color, care dau uitării vechile indicatoare cu ac.
Pe scurt, la noul Golf 7 Facelift, vorbim de noi sisteme de asistenta şi securitate, aplicaţii noi de îndrumare, servicii online de internet, design modificat. Toate aceste tehnologii moderne păstrează avansul lui Golf faţă de rivalii săi Ford Focus, Opel Astra sau Hyundai i30.
Preţurile variază foarte mult pentru că plajă de opţiuni este extrem de variată. Totuşi, pentru cei care doresc cifre ar fi bine să ia în calcul sume de la 15.800 până la peste 37.000 de euro cu tot cu TVA. Sigur, acest aspect poate fi privit ca un minus pentru unii, dar rămân multe lucruri de spus despre aceasta maşină.
Cel mai bine ar fi să o conduceţi, să o testaţi, să aflaţi tot ce v-ar putea interesa despre ea şi astfel veţi decide dacă este maşina potrivită. Deşi nu este nu este perfect, Golf continua să dea startul în segmentul compact prin tehnologia de top, prin modul aproape ireproşabil în care merge, prin ergonomia exemplară a postului de condus.
De aceea, la final, conchidem: Golf rămâne Golf!
Duminică,14 mai a.c., veți putea asculta proba noastră de drum pe toate frecvențele Radio Constanța, dar și on-line pe www.radioconstanta.ro, dupa știrile orei 10, în emisiunea „Hobby pe 4 Roți”. Pentru acest test de parcurs mulțumim dealerului local constănțean Cardinal Motors, cât și domnului Ionuț Carataș, pentru suportul oferit!
(D.H)
danielharalambie@radioconstanta.ro