(AUDIO) Cât ne costă – principalele știri economice ale zilei, pe scurt
Publicat de monica.comsa, 21 noiembrie 2014, 15:14
Circa 4,75 milioane de români cu vârsta între 18 şi 65 de ani doresc să cumpere produse de Black Friday, cu 1,3 milioane mai mulţi decât în 2013, primele trei categorii vizate fiind electrocasnicele mici, televizoarele şi telefoanele mobile, potrivit unui studiu realizat recent. La fel ca în anii precedenţi, în rândul bărbaţilor şi al segmentului de tineri (24 – 34 de ani) se observă un nivel al intenţiei de cumpărare semnificativ mai ridicat decât la nivelul populaţiei generale. Faţă de media generală de 13% a celor care au auzit de Black Friday şi spun că „sigur vor cumpăra”, în cazul bărbaţilor media urcă la 15% iar în cazul tinerilor la 16%, menţionează studiul.
Populaţia a scăpat treptat de teama deprecierii monedei naţionale, întrucât leul „stă tolănit” în intervalul 4,4-4,44 lei/euro de aproape jumătate de an, fără a înregistra fluctuaţii nici măcar în campania electorală, cum se întâmpla în alţi ani, a spus guvernatorul BNR, Mugur Isărescu.
Vânzările de autovehicule noi au crescut cu 25,3% în primele zece luni, la 83.116 unităţi, susţinute de livrările de autoturisme, însă producţia locală s-a diminuat cu 4,1%, la 329.405 de maşini, potrivit datelor Asociația Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme.