Compania Naţională de Investiţii Rutiere dispare, se reînfiinţează CNADNR
Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 14 februarie 2017, 17:50
Compania Naţională de Investiţii Rutiere, anunţată ca noua “perlă” a fostului guvern tehnocrat, la şefia căreia a fost instalat, din luna noiembrie 2016, Valentin Robert Urlan, director plătit cu circa 8.000 euro fără sporuri de conducere sau pentru gestionarea fondurilor comunitare, se desfiinţează, au decis oficialii Ministerului Transporturilor, potrivit capital.ro.
Conducerea Ministerului Transporturilor a decis să pună capăt cheltuirii a zeci de mii de euro/lună, bani de la buget, pentru directorul general şi consilului de administraţie al Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere, o instituţie nefuncţională. Săptămâna viitoare, oficialii Ministerului Transporturilor vor anunţa în Parlament că proiectul Ordonanţei de Urgenţă 55/2016, care a reorganizat Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) în Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR), nu are susţinere. Recent, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc a anunţat că înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere încurcă activitatea CNAIR.
“Este prioritară luarea unei decizii în privinţa Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR), pentru că aceasta nu este funcţională şi blochează scoaterea la licitaţie de noi proiecte de investiţii”, preciza ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, după dezbaterile pe proiectul de buget pe 2017 al ministerului de resort, din comisiile reunite de specialitate ale Parlamentului.
După desfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere, Ministerul Transporturilor va aloca capitalul social al CNIR, în valoare de 50 milioane lei, în bugetul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.