Eurostat: Românii nu se înghesuie să facă shopping online
Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 11 februarie 2017, 14:52
În 2016, 84% dintre europeni au folosit internetul, două treimi dintre aceştia au cumpărat sau au comandat bunuri şi servicii online, potrivit unei statistici Eurostat.
Pe primul loc la aceste cumpărături se află Marea Britanie cu 87%, urmată de Danemarca cu 84% şi Germania cu 82%.
În preferintele europenilor la shopping, pe pimul loc se află hainele şi articolele sportive, urmate de vacanţe şi de bunurile de uz casnic.
Pe de altă parte, la polul opus, cei care au făcut cele mai puţine cumpărături online sunt cei din Cipru cu 38%, Bulgaria cu 27% şi românii, situaţi pe ultimul loc, cu doar 18%.
Proporţia de cumpărători online este în ascensiune, iar cea mai mare creştere se înregistrează în rândul tinerilor.
Astfel, europenii cu vârsta cuprinsă între 25 – 54 ani au avut cea mai mare cotă de cumpărături online în rândul utilizatorilor de internet din 2016.