Portul Constanţa: Autostrăzile maritime, alternativă la transportul rutier
Publicat de Arantxa Catană, 22 noiembrie 2016, 12:50
Constanţa se află pe harta investiţiilor Motorways of the Sea, a declarat marți coordonatorul proiectului, Brian Simpson, aflat într-o vizită la Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime”.
Oficialul european a dorit să afle posibilităţile de dezvoltare din Portul Constanţa, legătura cu Dunărea şi căile ferate.
Autostrăzile maritime se doresc a deveni alternativa la transportul rutier.
În acest fel se va îmbunătăți accesul la piețele din Europa și va fi descongestionat traficul rutier.
Conceptul a fost introdus în politica europeană de transport încă din anul 2001.
Pe baza celor constatate se vor analiza viitoarele proiecte de dezvoltare, Comisia Europeană punând fonduri la dispoziție. Constanța este pe harta investițiilor a mai spus Brian Simpson, coordonatorul Motorways of the Seea.
Tot astăzi se va întâlni cu reprezentanți ai operatorului portuar pentru a afla ce proiecte de dezvoltare au aceștia.
Directorul CFR Marfă, Mihuț Crăciun, a anunțat marți că cele două feriboaturi vor intra într-un proces de modenizare, ele fiind dotate cu motoare pe gaz. Va fi o premieră mondială o astfel de dotare.
Nu se știe costul deocamdată, dar el va fi aflat în aprilie 2017. Prin construirea unui terminal de LNG în port se va trece la propulsie pe gaze și la navele fluviale.
Acesta a venit în Constanța pentru că în Marea Neagră nu se întâmplă prea multe și vrea să afle de ce. Pentru acest concept există trei priorități: folosirea de combustibil alternativ, mai puțin poluant, integrarea transpirtului pe apă în logistica transporturilor terestre și creșterea siguranței personalului navigant.
Directorul APC, Dan Tivilichi, a spus că proiectul LNG va costa câteva zeci de milioane de euro.