Un nou instrument pentru îmbunătățirea turismului: Organizația de Management al Destinației
Publicat de Bogdan Comșa, 28 iulie 2016, 20:04
Echipa Autorității Naționale pentru Turism, condusă președintele Anca Pavel-Nedea, a completat un set de vizite întreprinse pe litoral în perioada 25-27 iulie, în vederea prezentării viziunii A.N.T. privind înființarea Organizației de Management al Destinației (O.M.D.).
În acest sens, au fost efectuate vizite de lucru la autoritățile locale – Primăria Techirghiol, Primăria Municipiului Constanța și Primăria Municipiului Mangalia, acolo unde au existat discuții cu primarii și viceprimarii, city-managerii și consilierii locali.
„A.N.T., în calitate de instituție guvernamentală responsabilă în domeniul turismului, trebuie să își asume rolul de a coagula conținutul dialogului și a parteneriatelor între actorii implicați în Organizațiile de Management al Destinațiilor, precum și de a asigura coordonarea transversalității distribuției programelor de dezvoltare și, în consecință, de atingere a obiectivelor strategice de dezvoltare a industriei turismului”, a declarat Anca Pavel-Nedea, președintele Autorității Naționale pentru Turism.
„Atât eu, cât și președintele Consiliului Județean Constanța, ne arătăm deschiderea și disponibilitatea pentru acest concept, urmând un prim pas în perioada imediat următoare prin centralizarea tuturor datelor (tip și număr de primire turistice, structură de personal angajat, capacitatea de cazare, suprafețe, etc.) pentru a avea o viziune cât mai clară asupra nevoilor, resurselor și obiectivelor din zona de responsabilitate”, a declarat Decebal Făgădău, primarul Municipiului Constanța.
Organizația de Management al Destinației este o entitate cu personalitate juridică, care funcționează prin asocierea reprezentanților autorității publice centrale din componența destinației, cu reprezentanții mediului privat și, după caz, cu reprezentanții altor unități relevante (administratori ai ariilor protejate și alții), în baza unui parteneriat care asigură gestionarea coordonată a tuturor elementelor care alcătuiesc o destinație (atracții, servicii suport, accesibilitate, marketing ș.a) și asigură coalizarea organizațiilor și grupurilor de factori interesați, care să lucreze spre un obiectiv comun.