„AUTISM la nivelul Ministerului Transporturilor!”. Constanţa, un port prea îndepărtat
Publicat de , 1 iulie 2016, 10:53
Liga Navală Română şi organizaţia patronală Operatorul portuar organizează, vineri, la sediul Camerei de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa conferinţa cu titlul „Constanţa, un port prea îndepărtat”. Subiectul conferinţei este masterplanul Portului Constanţa.
Evenimentul reunește toţi factorii interesaţi în dezvoltarea portului Constanţa, patronate, autorităţi portuare, sindicate, reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor, membri ai comisiei de transporturi din Parlament.
Masterplanul, care vizează o planificare pe termen lung a strategiei de dezvoltare a portului Constanţa, a provocat nu doar controverse, ci şi demonstraţii ale sindicatelor portuare in alianta cu agentii economici.
Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României, Mihai Daraban a reafirmat faptul că Portul Constanța se află într-o involuție atât în actuivitatea portuară, cât și în infrastructută: „Prea mulți bani de la Administrația Portului, aproximativ 75 la sută, merg către autoritățile centrale. Există un autims la nivelul Ministerului Transporturilor în luarea unor decizii privind situația din Portul Constanța”.
Șeful Ligii Navale, Laurențiu Mironescu a făcut o radiografie critică a activității în porturile maritime. „În anul 2015, doar 46% din capacitatea portuară a fost folosită. Dintr-un total de peste 14.000 de nave, doar 5.000 au fost maritime, iar traficul de containere nu s-a ridicat nici la jumătate din maximumul de 1,4 milioane TEU, înregistrat în anul 2007. Taxele portuare, atât ale ADministrației Căilor Navigabile, cât și ale Administrației Porturilor Maritime Constanța sunt de șase ori mai mari decât în Portul Rotterdam”.