Ce nemulțumiri au constănțenii care cumpără de pe internet
Publicat de Bogdan Comșa, 15 martie 2016, 18:18
Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorului a fost marcată, marți, la Constanța, printr-o conferință de presă organizată de Comisariatul Județean Constanța pentru Protecția Consumatorilor.
Cu acest prilej s-a discutat și despre comerțul online, domeniu care este din ce în ce mai prezent între reclamaţiile primite la Protecţia Consumatorilor.
Astfel, printre neregulile depistate în 2015 s-a numărat şi lipsa unei garanţii pentru produsele defecte. Purtătorul de cuvânt al OPC Constanţa, Lucian Lungoci, a declarat că „nu se respectă dreptul clientului de a se retrage dintr-un contract în termen de 14 zile din momentul în care a primit produsul, în cazul în care este nemulţumit de acest produs, ori s-au întâlnit cazuri în care nu li se oferă garanţii la acest produs, nu se identifică exact o unitate service care ar trebui să aducă la conformitate produsele defecte sau nu s-a respectat preţul afişat pe site şi în condiţiile în care clientul a primit produsul a constatat că are de plătit un preţ mult mai mare, ori s-au întâmpinat dificultăţi la livrarea produsului. Site-urile prezentau un termen de 48 de ore pentru a livra aceste produse, iar acestea au întârziat să apară”.
De cealaltă parte, Claudiu Reghintovschi, reprezentantul unei companii de turism, spune că problemele apar atunci când clientul se răzgândeşte:
„Problemele apar în momentul în care un client se răzgândeşte şi nu înţelege că dacă el nu respectă condiţiile impuse prin contractul la distanţă ( dau un exemplu, în cazul meu, prestarea serviciilor de transfer aeroport) şi îşi rezervă online şi nu respectă un termen pe care l-a impus acolo de a-şi retrage rezervarea, este obligat ori să meargă în tonuare unde şi-a făcut rezervarea, ori să piardă contravaloarea serviciilor rezervate”.
Unele companii oferă şi consultanţă clienţilor. Dan Buzatu, reprezentantul unei firme:
„Punctul, au existat 2-3 cazuri în care am schimbat produsul fără nicio problemă. Există nişte termene de garanţie pe care le respectăm clar. Pe partea de online avem un chat care funcţionează foarte bine şi oferim, în primul rând, până la achiziţie, sfaturi şi consultanţă clienţilor”.
Anual, pe 15 martie, se sărbătoreşte Ziua Mondială a Consumatorilor.