Internetul cheamă la boicot, într-un nou scandal al Antenelor. Răspunsul primei ”ținte”
Publicat de Bogdan Comșa, 25 februarie 2016, 19:59 / actualizat: 25 februarie 2016, 23:38
Scandalul declanșat de scrisoarea publică unei jurnaliste de la Antena 3 către fiica minoră a unui jurnalist de la HotNews.ro a stârnit reacții puternice în mediul online.
Criticii acestui demers au acuzat-o pe Oana Stancu, una dintre vedetele trustului Intact, că a recurs la un atac josnic pentru a se război cu Dan Tapalagă, de la HotNews.
În apărarea sa, Oana Stancu a spus că a vrut să lanseze un apel la toleranță și înțelegere între generații, după ce Tapalagă a publicat un articol presupus depreciativ la adresa susținătorilor grupului Intact, în marea lor majoritate, oameni în vârstă. Jurnalista a anunțat, de asemenea, că a primit mai multe mesaje încărcate de ură și chiar amenințări.
Implicarea unei fetițe de 10 ani în acest scandal mediatic s-a soldat cu sesizări la CNA și la Avocatul Copilului – adjunct al Avocatului Poporului.
Valul de reacții a aglutinat și o inițiativă relativ nouă pentru țara noastră: boicotarea firmelor care își fac reclamă la televiziunile grupului controlat de familia Voiculescu. În Europa de Vest și în Statele Unite, firmele sunt, de obicei, extrem de sensibile la astfel de reacții ale publicului și se mândresc cu ceea ce numesc ”responsabilitatea lor socială”. Adică o preocupare de a proteja valorile societății și de a le promova.
O reacție similară la adresa Grupului Intact a avut loc în 2013, când o mare firmă producătoare de produse cosmetice a renunțat la colaborarea cu una dintre televiziunile trustului, după o ediție controversată a emisiunii ”Acces Direct”, moderate de Simona Gherghe.
În prezent, ideea boicotului a revenit, iar internauții au ales, aproape la întâmplare, o marcă de produse lactate. Prima țintă propusă a fost ZUZU, un brand binecunoscut al Fabricii Albalact.
Le-am solicitat reprezentanților Albalact un punct de vedere. Iată și răspunsul departamentului de PR:
”Bună ziua. Albalact este o companie sută la sută românească, există de peste 40 de ani în România, iar în ultimii 17 ani a dezvoltat brand-uri frumoase, puternice, care au inovat şi au susţinut industria românească a lactatelor. Albalact şi brand-urile sale există pentru TOŢI consumatorii români, indiferent de culoarea politică, de preferinţele sportive, de apartenenţa religioasă sau culturală, de opţiunile media, de vârstă, de înălţime, de greutate, de venituri. Albalact nu susţine nici ura, nici războaiele, indiferent de formele pe care le îmbracă, pentru că acestea distrug, dezbină şi dezumanizează. Ca multe alte brand-uri naţionale, Albalact îşi preţuieşte toţi consumatorii şi le mulţumeşte pentru sprijinul de ieri, de azi şi din totdeauna!”