Primii paşi în construirea podului dintre Măcin şi Brăila
Publicat de , 20 octombrie 2014, 15:50
Ofertele firmelor private pentru revizuirea studiului de fezabilitate necesar podului dintre oraşele Măcin, judeţul Tulcea, şi Brăila vor fi deschise azi, conform datelor făcute publice în timpul unei întâlniri organizate de Consiliul Judeţean Tulcea pe marginea Strategiei de dezvoltare durabilă integrată a Deltei Dunării.
“S-au făcut deja paşi importanţi pentru realizarea drumului expres Constanţa-Brăila care va fi corelat cu proiectul privind realizarea podului”, a declarat azi consilierul preşedintelui CJ Tulcea, Sorin Zaharcu.
El a spus că studiile realizate până în prezent relevă faptul că podul peste Dunăre dintre localităţile Măcin şi Brăila ar genera un trafic de 24.000 de autovehicule pe zi. “De asemenea, proiectul per ansamblu va genera la Tulcea un trafic de 13.000 de autoturisme pe zi, iar la Constanţa, un trafic de 26.000 de autoturisme pe zi”, a precizat Sorin Zaharcu.
În timpul reuniunii, consultantul pe probleme de transporturi din cadrul Băncii Mondiale, Florian Gaman, a prezentat principalele nevoi în domeniu identificate, printre acestea fiind enumerate realizarea a două trasee destinate exclusiv cicliştilor, modernizarea porturilor din Tulcea şi Sulina, îmbunătăţirea punctelor de debarcare din comunităţile din Rezervaţie, respectiv modernizarea drumurilor principale.
Începută în septembrie 2013 la solicitarea Guvernului României, strategia de dezvoltare a Deltei Dunării a beneficiat în ultimul an de expertiza Băncii Mondiale pentru furnizarea de servicii de consultanţă.
Prezent la întâlnire, primarul din Isaccea, Anastase Moraru, a ţinut să puncteze faptul că Tulcea este singurul judeţ de frontieră … fără trecere de frontieră. Proiectul de trecere Ro-Ro dintre Isaccea şi Orlovca, ajuns într-o fază avansată de punere în execuţie s-a blocat anul acesta după evenimentele din Ucraina şi probabil acest proiect se va amâna o vreme nefiind inclus în această strategie.
Tot la capitolul înterpelări, primarul din Maliuc, Aurelian Sevastian a cerut ca fostului drum care lega pe vremuri Tulcea de Sulina, cu terminaţia la CA Rosetti, să i se ridice statutul de drum comunal în drum judeţean sau naţional, astfel încât pe timpul iernii să fie o alternativă pentru transportul naval.