Reclamele la „suplimentele” alimentare ar putea fi interzise la radio și tv
Publicat de , 10 februarie 2016, 20:50
Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România a luat act de iniţiativa parlamentară legată de legea pentru modificarea art. 17 din Legea nr. 148/2000 privind publicitatea, precum şi a Legii audiovizualului nr. 504/2002, iniţiativă care în mod esenţial interzice publicitatea explicită în cadrul programelor de televiziune şi radiodifuziune pentru produsele medicamentoase care se elibereaza fără prescripţie medicală.
„Este un fapt cunoscut că scopul publicităţii este să creeze nevoia de consum, iar adminstrarea de medicamente din proprie iniţiativă este un rezultat al acesteia. Nu admitem ca distribuitorii de medicamente şi farmaciile să obţină creşteri în cifra de afaceri exploatând preocuparea oricărui bolnav în faţa neplăcerilor aduse de maladie. Un produs farmaceutic, fie el medicament, supliment alimentar sau dispozitiv, trebuie recomandat de specialişti şi nu de firmele de publicitate”, a declarat conf.univ.dr. Costel Stanciu, presedintele APC Romania.
Piața farmaceutică este cel de-al treilea investitor în publicitatea TV, după domeniile telecom și cosmetice.