Peste o mie de apeluri la Telefonul Vârstnicului
Publicat de , 25 ianuarie 2016, 22:21
În urmă cu trei luni, Fundaţia Principesa Margareta a României lansa prima linie telefonică gratuită destinată persoanelor trecute de 65 de ani. De atunci şi până acum, la Telefonul Vârstnicului au fost înregistrate peste 1.000 de apeluri, cele mai multe din Bucureşti, Muntenia, Moldova şi doar 3% din Dobrogea.
Mai exact, din judeţul Tulcea au sunat patru persoane care solicitau ajutor financiar, consiliere juridică şi socializare, cât despre judeţul Constanţa, în total, au fost 18 cazuri. Bunicii de aici aveau nevoie de cineva care să-i asculte, să le spună o vorbă bună, de sprijin din partea voluntarilor, situaţie în care au fost directionati către Asociaţia Niciodată singur-prietenii vârstnicilor.
Directorul de comunicare şi strângere de fonduri din cadrul fundaţiei, Ioana Petrea a declarat pentru Radio Constanţa: „Telefonul Vârstnicului este un instrument uşor de folosit, gratuit şi de încredere, pentru că aici răspund operatori specializaţi în asistenţă socială şi pot oferi informaţii practice, un sfat. Le pot oferi date celor care vor să fie activi şi vor să se implice în comunitate, inclusiv pot fi alături de vârstnicii care se simt singuri. În momentul acesta, avem 80 de seniori care sunt apelaţi periodic de către operatorii noştri, pur şi simplu pentru a purta o conversaţie de suflet”.
Ioana Petrea a mai precizat că foarte mulţi bătrâni sună pentru a solicita ajutor financiar, iar luna trecută unii au primit pachete de alimente şi tichete sociale, după ce situaţia lor materială a fost analizată. „Telefonul Vârstnicului este o resursă de informaţii prin care bătrânii află despre posibilităţile concrete de sprijin pe care le au în comunitatea lor. Noi avem parteneriate cu peste 200 de instituţii de asistenţă socială şi ONG-uri din toată ţara, şi atunci putem să le indicăm care sunt resursele pe care se pot baza acolo unde ei locuiesc”, mai spune Ioana Petrea.
La numărul de telefon 0800 460 001, persoanele vârstnice primesc sfaturi şi sunt îndrumate. Totodată, linia poate fi accesată şi de cei care doresc să semnaleze un abuz sau o situaţie dificilă a unui bătrân. Telefonul vârstnicului este disponibil de luni până vineri, între orele 8:00- 20:00.