Precizări CNADNR cu privire la tariful de trecere al podurilor între Fetești și Cernavodă
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 24 decembrie 2015, 11:28
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a transmis, prin intermediul unui comunicat de presă, câteva precizări privind emiterea proceselor verbale de constatare a contravenției pentru circulația fără peaj valabil, dar și pentru a nu se crea confuzii în privința achitării peajului (tarif trecere pentru utilizarea podurilor între Fetești și Cernavodă) prin intermediul SMS.
CNADNR reamintește utilizatoriilor pașii care trebuie urmați respectiv:
1- se trimite la 7577 textul care conține numărul de înmatriculare și categoria tarifară corespunzătoare tipului de vehicul (1,2,3 sau 4). Exemplu pentru autoturism: B54AJV 1;
2 – se va primi un mesaj prin care se cere să se confirme achiziția (mesajul va conține informații detaliate despre achiziție, inclusiv costul total);
3 – pentru confirmarea achiziției, se trimite la numărul 7577 un mesaj cu textul DA, ulterior primirii mesajului de la pasul 2 – in maxim 3 ore;
4 – se va primi un mesaj de confirmare a achiziției ce va conține seria peajului, categoria acesteia, numărul de înmatriculare pentru care a fost emis și data la care perioada de valabilitate expiră.
Precizări suplimentare:
Prin SMS se poate achiziționa peajul doar pentru 1 trecere;
Prin SMS se poate achiziționa peajul doar pentru vehicule înmatriculate in România;
Prin SMS nu se poate achiziționa peajul dacă solicitarea este inițializată din afara teritoriului României;
În cazul în care se trimite textul în alt format, decât cel prevăzut la pasul 1, acesta nu va fi luat în considerare;
Detalii privind costul total al achiziției peajului prin SMS este comunicat utilizatorului în mesajul text prevăzut la pasul 2 (costul total cuprinde și costul generat de utilizarea serviciului de mesaje scurte);
Utilizatorul nu poate considera peajul emis dacă nu a primit mesajul de confirmare prevăzut la pasul 4.
Dacă după transmiterea unui mesaj către numărul 7577 nu primiți niciun mesaj este posibil ca pe acel număr de telefon să existe eventuale restricții, motiv pentru care va trebui să luați legătura cu call centerul operatorului dvs. de telefonie mobilă pentru mai multe detalii.
CNADNR SA roagă utilizatorii să verifice în mod constant datele înscrise, urmând pașii de transmitere a mesajului, astfel încât să nu mai existe situații precum cele relatate de mass-media, respectiv situația în care utilizatorul a achitat tariful după expirarea termenului prevăzut de legislația în vigoare (dupa ora 24:00 a zilei următoare trecerii).