Corina Martin sare în apărarea taxei de promovare a staţiunii Mamaia
Publicat de Bogdan Comșa, 23 decembrie 2015, 16:19 / actualizat: 24 decembrie 2015, 2:48
Preşedintele Asociaţiei „Litoral Delta Dunării”, Corina Martin, a organizat, miercuri, o conferinţă de presă, în care a prezentat bilanţul şi bugetul activităţilor de promovare derulate în acest an.
Corina Martin a pus un accent special pe controversata taxă de promovare a staţiunii Mamaia, a cărei valoare va fi redusă la jumătate, începând de anul viitor.
Viceprimarul cu atribuţii de primar al municipiului Constanţa, Decebal Făgădău, a avut o inițiativă care va duce, de anul viitor, la eliminarea taxei de îngrijire a spaţiilor verzi şi, „după o analiză încasări-cheltuieli, am propus eliminarea taxei de promovare pentru persoanele fizice, reducerea cu 50 la sută a taxei de promovare platită de agenţii economici”.
În acest context, reprezentanţii Asociaţiei „Litoral Delta Dunării” susţin că succesul staţiunii Mamaia vine din implementarea taxei de promovare, care a permis să dezvolte, în ultimii 3 ani, o strategie specială de promovare, care a inclus:
– stabilirea pieţelor ţintă (principale pieţe emitente de turişti către destinaţie)
– participarea la târguri interne şi internaţionale
– realizarea materialelor de promovare
– evenimente şi conferinţe externe de promovare
– proiecte speciale de promovare
– calendarul de evenimente în staţiune
– ambasadori onorifici ai staţiunii
– un program nou – CONSTANŢA CITY BREAK
„Asociaţia Litoral – Delta Dunării este liderul organizaţiilor private de promovare din România, deţine o strategie proprie pentru promovarea destinaţiei şi în special pentru Mamaia, organizează şi susţine evenimente în staţiune, conferinţe şi evenimente proprii de prezentare internaţionale, încheie parteneriate cu companii aeriene, lucrează direct cu ambasadele, consulatele şi birourile de turism ale României din străinătate, realizează propriile campanii de promovare media în ţările pieţelor ţintă, încheie protocoale cu organizaţii, federaţii sportive, instituţii publice (ISU, Jandarmeria, Inspectoratul Şcolar Judeţean), administrează singură un buget de promovare ca autoritate contractantă (similar autorităţilor publice) şi a devenit un model preluat la constituirea altor asociaţii de promovare şi dezvoltare a turismului din România”, a declaratCorina Martin, presedintele Asociaţiei „Litoral – Delta Dunarii”.
Aceasta a adăugat că, în condiţiile în care noul Cod Fiscal a desfiinţat taxa hotelieră şi având în vedere că Autoritatea Naţională pentru Turism a epuizat banii atraşi din fonduri europene, introducerea unei Taxe de promovare rămâne singura soluţie pentru ca destinaţiile turistice să îşi constituie bugete de promovare care să fie colectate de primării şi date spre administrare asociaţiilor de promovare şi dezvoltare a turismului locale şi regionale din care şi primăriile trebuie să facă parte.
„În acest context se dovedeşte eficienţa introducerii taxei de promovare a staţiunii Mamaia şi tocmai de aceea modelul nostru a fost preluat şi implementat de Primăriile Oradea şi Bucureşti.
In continuare suntem cea mai puternică organizaţie din turismul românesc în parteneriat public-privat şi continuăm să milităm pentru înfiinţarea Organizaţiei Române de Turism, după modelul asociaţiei noastre” – a mai spus preşedintele Asociaţiei „Litoral – Delta Dunarii”.