Ziua Portului Constanţa la Budapesta
Publicat de , 19 noiembrie 2015, 14:38
Palatul Fundaţiei Bethlen Gabor din capitala Ungariei a găzduit, joi, o nouă ediţie a Zilei Portului Constanţa la Budapesta. Evenimentul s-a desfăşurat în prezenţa a circa 180 de delegaţi ai companiilor cu activităţi în domeniul economic, al transporturilor, logisticii şi comerţului din Europa Centrală şi de Vest şi din România.
Ambroziu Duma, directorul Exploatare al CN Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa a subliniat creşterea spectaculoasă de trafic înregistrată în primele 9 luni ale acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Traficul de mărfuri dintre Portul Constanţa şi Ungaria s-a triplat în această perioadă. La sfârşitul lunii septembrie 2015 s-au înregistrat 4,93 milioane tone de mărfuri, faţă de 1,69 milioane tone în 2014.
Ponderea au reprezentat-o cerealele, 3,24 milioane tone în 2015, faţă de 0,86 milioane tone în septembrie 2014, dar şi combustibilii minerali solizi, 1,35 milioane tone de la 0,61 milioane tone. Au mai completat traficul de mărfuri produsele metalice, produsele alimentare şi nutreţurile.
Reprezentantul CN APM la Budapesta, Laszlo Erdelyi a subliniat aceste rezultate în contextul unei pieţe concurenţiale puternice. Iar ambasadorul României în Ungaria, Alexandru Victor Micula, consideră că cea mai dinamică parte a parteneriatului strategic româno-ungar o reprezintă colaborarea din domeniul economic.
Bela Szalma, preşedintele Federaţiei Ungare a Porturilor a tras, însă, un semnal de alarmă privind situaţia de pe Dunăre, unde, din iunie, nivelul scăzut al apei pune probleme transportatorilor.
În cadrul evenimentului, companiile Chimpex, Comvex, Socep, TTS Umex şi United Shipping Agency, care activează în Portul Constanţa au participat la B2B Meetings, prilej cu care au avut întâlniri cu firme din Ungaria interesate să înceapă noi colaborări, dar şi cu parteneri din zonă.
Ziua Portului Constanta la Budapesta face parte din strategia CN APM SA Constanţa de promovare a facilităţilor şi serviciilor oferite în vederea atragerii traficului de tranzit şi consolidării rolului de centru regional şi de distribuţie, se arată într-un comunicat al companiei.