Ascultă Radio România Constanța Live

FOTO – 70 la sută dintre reclamațiile primite de furnizorii de internet se referă la deranjamente

FOTO – 70 la sută dintre reclamațiile primite de furnizorii de internet se referă la deranjamente

Publicat de , 18 noiembrie 2015, 21:00

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a publicat, miercuri, Raportul privind calitatea serviciului de acces la internet pentru anul 2014, care prezintă o situație a respectării parametrilor administrativi. Au fost analizați primii 100 de furnizori de servicii de acces la internet la punct fix (în funcție de numărul de conexiuni), respectiv toți cei patru furnizori de servicii de acces la internet la puncte mobile.

Pentru a ilustra dinamica pieței serviciilor de acces la internet la punct fix, raportul pune accent pe evoluţia parametrilor pentru primii 5 furnizori în funcție de numărul de abonați, care deţin o cotă de piaţă cumulată de peste 91%: Digital Cable Systems, NextGen Communications, RCS&RDS, TELEKOM Romania Communications și UPC România.

Marea majoritate a reclamațiilor primite de furnizori în 2014 se referă la deranjamente, acestea reprezentând aproximativ 70% din totalul reclamațiilor, celelalte tipuri de reclamații, inclusiv cele referitoare la factură, fiind mult mai puțin numeroase. În ceea ce priveşte remedierea deranjamentelor, din datele raportate de furnizori reiese că termenul asumat variază de la o oră până la 72 de ore, cu o valoare medie constantă pe cele 4 trimestre de 40 de ore pentru deranjamentele privind internetul la punct fix, și de 30 de ore pentru deranjamentele privind internetul mobil.

Această prezentare necesită JavaScript.

În anul 2014, datele transmise de primii 5 furnizori de internet fix indică o tendință pozitivă, de reducere atât a numărului reclamațiilor totale, cât și a numărului reclamațiilor referitoare la deranjamente. Frecvența reclamațiilor referitoare la deranjamente este mult mai mică în cazul serviciului de internet mobil decât în cazul serviciului furnizat la punct fix.

În ceea ce privește indicatorii tehnici, din anul 2014, ANCOM pune la dispoziția publicului aplicația interactivă Netograf.ro, care permite măsurarea parametrilor de calitate tehnici ai propriului furnizor. Utilizatorii serviciilor de acces la internet pot testa, monitoriza și evalua performanța realizată de furnizori, precum și evoluția acesteia în timp, respectiv îmbunătățirea sau degradarea calității serviciului oferit.

CONSTANȚA: Reabilitare termică pentru mai multe blocuri. Care sunt acestea?
Social sâmbătă, 12 aprilie 2025, 11:23

CONSTANȚA: Reabilitare termică pentru mai multe blocuri. Care sunt acestea?

Contractele de execuţie au fost semnate de primarul municipiului Constanţa, marcând un pas important în direcţia modernizării fondului locativ...

CONSTANȚA: Reabilitare termică pentru mai multe blocuri. Care sunt acestea?
CONSTANȚA: Au fost primite biletele de tratament balnear pentru a patra serie din acest an
Social sâmbătă, 12 aprilie 2025, 10:44

CONSTANȚA: Au fost primite biletele de tratament balnear pentru a patra serie din acest an

Casa Județeană de Pensii Constanța anunță că au fost primite biletele de tratament balnear pentru a patra serie din acest an. Perioada de...

CONSTANȚA: Au fost primite biletele de tratament balnear pentru a patra serie din acest an
AUDIO: Competențe și locuri de muncă verzi
Social vineri, 11 aprilie 2025, 17:52

AUDIO: Competențe și locuri de muncă verzi

„Nu suntem pregătiți pentru a acționa în viitor la locul de muncă pentru a fi prietenoși cu mediul și viitorul e aproape. Job-urile...

AUDIO: Competențe și locuri de muncă verzi
MURFATLAR: Proiectul european “Zone curate, străzi verzi și deschise”. Finanțare de peste 400.000 de euro
Social vineri, 11 aprilie 2025, 16:54

MURFATLAR: Proiectul european “Zone curate, străzi verzi și deschise”. Finanțare de peste 400.000 de euro

La Casa de Cultură din orașul Murfatlar s-a desfășurat astăzi, începând cu ora 12.00, o conferință de presă, pe tema proiectului european...

MURFATLAR: Proiectul european “Zone curate, străzi verzi și deschise”. Finanțare de peste 400.000 de euro
Social joi, 10 aprilie 2025, 13:23

NĂVODARI: A început distribuirea tichetelor sociale acordate cu ocazia Sărbătorii Paștelui 2025

Peste 1.300 de persoane vor primi tichete sociale oferite de Primăria Orașului Năvodari, prin intermediul Direcției Asistență Socială, cu...

NĂVODARI: A început distribuirea tichetelor sociale acordate cu ocazia Sărbătorii Paștelui 2025
Social miercuri, 9 aprilie 2025, 18:45

Semnarea Protocolului de Înfrăţire între Rotary Cetate Tomis Constanţa şi Rotary Toros din Turcia

Ieri, 8 aprilie 2025, a avut loc semnarea Protocolului de Înfrăţire între Rotary Club Cetate Tomis Constanţa şi Rotary Club Toros din Turcia....

Semnarea Protocolului de Înfrăţire între Rotary Cetate Tomis Constanţa şi Rotary Toros din Turcia
Social miercuri, 9 aprilie 2025, 17:46

MANGALIA: Apel la CSAT pentru integrarea Șantierului Naval în industria națională de apărare

Sindicatul Liber Navalistul, reprezentând angajații șantierului naval din Mangalia (DSMa), cel mai mare șantier naval din România, a adresat un...

MANGALIA: Apel la CSAT pentru integrarea Șantierului Naval în industria națională de apărare
Social luni, 7 aprilie 2025, 12:25

CONSTANȚA: 150 de vârstnici, premiați de municipalitate

Începând de mâine, 150 de vârstnici, care au depus cereri în cursul lunii februarie, vor primi acasă, prin mandat postal, sumele oferite de...

CONSTANȚA: 150 de vârstnici, premiați de municipalitate