De astăzi se circulă pe noul pod rutier peste Canalul Dunăre-Marea Neagră
Publicat de , 19 octombrie 2015, 08:24 / actualizat: 19 octombrie 2015, 9:34
Noul pod rutier care traversează canalul Dunăre – Marea Neagră la Agigea a fost deschis circulaţiei luni dimineaţa. Acesta va face legătura cu Portul Constanţa, are o lungime de 360 de metri şi permite circulaţia pe patru benzi. Noua construcţie care traversează Canalul Dunăre – Marea Neagră este ridicată la câteva sute de metri în aval de podul vechi, aflat acum în reparaţii.
Tot azi, va fi deschis traficului accesul pe la Poarta 10 bis a Portului Constanța, pe ambele sensuri. Lucrările de montaj a aparatelor de reazem definitive s-au finalizat pe 6 octombrie 2015, în prezent fiind îndeplinite condițiile pentru demararea etapei de recepție la terminarea lucrărilor.
Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră are o structură de tip hobanat, o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lățimea podului este de 17,4 metri, permițând circulația pe 4 benzi. Înălțimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre – Marea Neagră este de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care susțin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălțime de 66 metri deasupra nivelului mării.
Deşi la inaugurare era aşteptat şi ministrul Transporturilor, Iulian Matache, acesta nu a mai venit, iar recepţia s-a făcut doar în prezenţa prefectului Ion Constantin.
De precizat, însă, că drumul care leagă noul pod rutier de drumul naţional 39, Constanţa – Mangalia, nu este gata încă. Lucrările au fost amânate din cauză că proiectul iniţial a fost greşit. Autorităţile preconizează că breteaua va fi gata în aproximativ două săptămâni.
Lucrările la pod au durat 5 ani şi au costat 122 de milioane de lei, cei mai mulţi din fonduri europene. Nou podul rutier de la Agigea este cel mai mare pod cu hobane din România.