CFR a deschis licitația pentru Proiectare și Execuție lucrări de „Modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa III”
Durata de implementare a contractului, de la data Ordinului de începere este de 37 de luni, din care 7 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru execuția lucrărilor.

Publicat de Doina Sirbu, 10 martie 2025, 15:54
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA vă informează că azi, 10 martie 2025, la ora 15:00, a deschis ofertele depuse la procedura de achiziție sectorială privind atribuirea contractului de proiectare și execuție aferent obiectivului de investiţii: „Modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa III”.
În cadrul procedurii, au depus oferte următorii agenți economici:
– PORR CONSTRUCT
– Asocierea ARCADA COMPANY (Ofertant lider) și Alstom Transport S.A (Ofertant asociat)
– Asocierea BAWI CONSTRUCTION (Ofertant lider) și SWIETELSKY CONSTRUCT S.R.L. (Ofertant asociat)
Valoarea financiară estimată a contractului este de 619.509.527,76 lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, AXA 3 – Îmbunătățirea conectivității prin dezvoltarea rețelei TEN-T de transport pe calea ferată, precum și din Titlul de cheltuială 56 – Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare/56.48 – Programe finanţate din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) aferente cadrului financiar 2021 – 2027.
Durata de implementare a contractului, de la data Ordinului de începere este de 37 de luni, din care 7 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru execuția lucrărilor.
În Etapa III sunt cuprinse lucrări de modernizare la următoarele obiective:
PORT CONSTANȚA SUD
– Stația Agigea Sud (inclusiv linia de legătura între Agigea Ecluză și Agigea Sud)
– Linia 813B – linia existentă de legătură între Agigea Ecluză și Port Constanța Ferry Boat
– Port Constanța Ferry Boat
ZONA DE INTERES DIN AFARA PORTULUI
– CMT Constanța
Principalele beneficii așteptate prin implementarea proiectului de investiții „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța” sunt:
– Creșterea calității transportului de marfă pe Coridorul Rin-Dunăre;
– Accesibilitatea și conectivitatea conexiunii feroviare a portului Constanța cu rețeaua centrală TEN-T;
– Facilitarea unui nivel optim de integrare și interoperabilitate între diferitele moduri de transport la punctul de plecare / încheiere al coridorului rețelei de bază Rin-Dunăre;
– Eliminarea blocajelor de pe această secțiune;
– Îmbunătățirea și menținerea calității infrastructurii în ceea ce privește siguranța, securitatea, eficiența;
– Sprijinirea difuzării modale prin încurajarea utilizării transportului feroviar;
– Sprijinirea economiei naționale;
– Posibila atragere a noilor investitori în zona respectivă, îmbunătățind astfel piața locală/ regională a forței de muncă.
Sursă: CFR SA