Sindicaliștii feroviari au început protestele în Capitală
Protestele vor continua toată săptămâna, în semn de nemulțumire față de planul de măsuri pe anul 2025 la CFR Călători, considerat „abuziv” de către sindicaliști.

Publicat de Adina Sîrbu, 17 februarie 2025, 12:32
Reprezentanți ai Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) protestează, luni, în fața sediului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, nemulțumiți de planul de măsuri al companiei feroviare, pe care îl consideră abuziv, privind anularea a circa 200 trenuri de călători zilnice, cu consecințe salariale asupra angajaților CFR.
De altfel, sindicaliștii au anunțat că vor protesta în fiecare zi lucrătoare a acestei săptămâni, în intervalul orar 9.30- 11.30.
Aceștia contestă planul de măsuri al CFR Călători pentru anul 2025, care interzice practic plata orelor suplimentare și impune ca ceferiștii să rămână cu salariul negociat în 2023. De asemenea, planul impune ca CFR Călători să lucreze în continuare cu „salariații ce nu sunt încadrați la condițiile de speciale de muncă prevăzute de Legea nr. 360/2023”, susțin sindicaliștii.
FSTFR solicită ARF și MTI să susțină CFR Călători pentru modificarea în Parlament a Ordonanței „Trenuleț”, astfel încât să nu se mai ia măsuri de trecere a companiei de pe profit, cum a fost în anul 2024, pe pierderi în anul 2025.
Federația atrage atenția Ministerului Transporturilor, Guvernului și Parlamentului că ordonanța, prin limitarea mobilității studenților și a pensionarilor, provoacă pierderi ale CFR Călători de circa 320 milioane lei din facilitățile de călătorie.
„Planul abuziv de măsuri pe anul 2025 la CFR Călători vine și acesta cu alte măsuri de limitare a mobilității călătorilor din România în anul 2025 față de anul 2024, respectiv prin anulări de trenuri de călători zilnice de navetă, de unde se mai pierd încă circa 60 milioane lei din încasările care nu se mai fac. Astfel, pentru a compensa pierderile provocate de Guvern prin Ordonanța Trenuleț, prin limitări ale mobilității studenților și prin limitări ale mobilității pensionarilor,și pentru a compensa și pierderile provocate de managementul CFR Călători prin anulări de trenuri de călători zilnice, vine managementul CFR cu măsuri de scădere a veniturilor lunare ale salariaților”, reclamă sindicaliștii.
Sursă: AGERPRES