TULCEA: Vouchere de reduceri şi tururi ghidate, prin aplicația de promovare turistică a oraşului
Lansată în 2024, aplicaţia pentru mobil „Tu şi Tulcea” oferă informaţii despre obiectivele din oraş, traseele turistice din Deltă şi evenimentele din judeţ.
Publicat de Adina Sîrbu, 13 ianuarie 2025, 08:07
Autorităţile locale intenţionează să dezvolte aplicaţia gratuită de promovare turistică a municipiului Tulcea, astfel încât, prin intermediul acesteia, să poată fi activate vouchere de reducere la restaurante şi promovate tururi ghidate în zonele istorice ale oraşului.
Managerul OMD Tulcea, Alexandru Filip, a declarat că aplicaţia lansată în vara anului trecut, „Tu şi Tulcea”, are în momentul de faţă peste 2.000 de utilizatori şi se înscrie în activităţile derulate de organizaţie pentru impunerea unui brand turistic al municipiului, una dintre cele mai importante realizări ale OMD în 2024.
„Anul acesta, poate reuşim să oferim informaţii în a treia limbă – germană, italiană, franceză – vom hotărî împreună cu membrii organizaţiei, dar vrem în acelaşi timp să îmbunătăţim aplicaţia şi pe zona de funcţionalităţi. Se pot activa diferite vouchere cu care poţi merge la diferite restaurante partenere, să scaneze un cod de bare şi să ai nişte reduceri la nota de plată sau să ai un desert din partea casei”, a afirmat managerul OMD, Alexandru Filip.
El a mai spus că anul acesta doreşte ca, cel puţin o dată la două săptămâni, să le ofere atât turiştilor, cât şi localnicilor tururi prin mahalele istorice ale oraşului.
„Intenţionăm să dezvoltăm şi partea de tururi tematice. Adică, să mergem prin mahalale, să vizităm obiective care, de regulă, nu se vizitează. Asta şi cu tulcenii, pentru că şi ei trebuie să înţeleagă că trăim într-un oraş multicultural, un oraş istoric, cu mult potenţial turistic”, a conchis managerul Filip.
Unul din obiectivele OMD Tulcea pentru anul în curs este, de asemenea, dezvoltarea unor oferte în perioada iernii, în condiţiile în care în anotimpul rece numărul vizitatorilor scade.
„Iarna, în Tulcea, numărul turiştilor scade drastic. Avem contracte cu diferite firme care au afaceri în oraş şi cam atât. Turismul nu este punctul forte în extrasezon. Gradul nostru de ocupare iarna este de 30%”, a menţionat proprietara unei unităţi de cazare din oraşul Tulcea, Argentina Stamm.
Lansată anul trecut de Primăria municipiului Tulcea, aplicaţia „Tu şi Tulcea”, accesibilă pe telefoanele mobile, oferă informaţii atât despre obiectivele turistice din oraş, cât şi despre evenimentele care se desfăşoară în judeţ.
Sursă: AGERPRES