Au fost depuse 11 oferte pentru construcţia Alternativei Techirghiol
Finanţarea contractului este asigurată prin Programul Operaţional Transport (PT) 2021-2027.
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 24 decembrie 2024, 16:17
Un număr de 11 oferte au fost depuse pentru construcţia Alternativei Techirghiol, un drum de mare viteză ce porneşte din nodul Cumpăna (Autostrada de Centură a Municipiului Constanţa) şi continuă până în zona localităţii 23 August, a anunţat, marţi, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
‘Au fost depuse 11 oferte pentru construcţia Alternativei Techirghiol (30,59 km)! Contractul, în valoare de 4,36 miliarde lei (fără TVA), prevede proiectarea şi execuţia acestui nou drum de mare viteză în termen de 48 de luni (12 luni proiectare şi 36 de luni execuţie). Alternativa Techirghiol porneşte din nodul Cumpăna (Autostrada de Centură a Municipiului Constanţa) şi continuă până în zona localităţii 23 August. Noul drum de mare viteză, construit la profil de autostradă, va permite evitarea în totalitate a traversării localităţilor Agigea,Techirghiol, Eforie, Tuzla şi 23 August’, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.
El a subliniat că pe traseului acestui nou drum vor fi construite inclusiv: un pod peste Canalul Dunăre – Marea Neagră (330 m); un pod peste DJ 391 şi Valea Cârlighioi ( 253,20 m); un pod pe DN38 (253,90 m); Nod rutier Cumpăna; Nod Rutier între Alternativa Techirghiol şi Drumul de legătură cu DN 39A; Nod Rutier cu DN38; Nod Rutier în zona localităţii 23 August; Nod rutier (conexiune) între Alternativa Techirghiol şi DN 39; patru Spaţii de servicii; doua parcări de scurtă durată, dotate cu infrastructura necesară amplasării a minimum 8 staţii de încărcare rapidă pentru autoturismele electrice.
Finanţarea contractului este asigurată prin Programul Operaţional Transport (PT) 2021-2027.
Potrivit directorului general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, ofertele au fost depuse de:
Asocierea Construcţii Erbaşu SA (lider) – Concelex SRL – X-Way Infrasgtructure SRL (Romania); Asocierea Automagistral Pivden LLC (lider) – Gott Strasse SRL – Perfect Consult Europe SRL – NVO ‘Transinzhiniryng’ SRL – Mast-Bud LTD (Ucraina – Romania); Dogus Insaat Ve Tircare AS (Turcia); Asocierea IC Ictas Inşaat Sanayi Ve Ticaret AŞ (lider) – Rotary Construcţii Mentenanţă SA (Turcia – Romania); Asocierea Itinera SpA (lider) – Saipem SpA (Italia); Kalyon Insaat Sanayi Ve Ticaret AS (Turcia); Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AS (lider) – Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi AS (Turcia); Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS (lider) – Gunal Insaat Ticaret Ve Sanayi AS (Turcia); Asocierea Onur Taahhut Taşimacilik Inşaat Ticaret Ve Sanayi AŞ (lider) – Straco Holding (Turcia – Romania); Asocierea Trace Group Hold PLC (lider) – Bog’Art SRL – GP Group JSC – Oyl Company Holding AG SRL (Bulgaria – Romania); Webuild SPA – Milano (Italia).
Sursa – Agerpres